Fapados botrány: Kerekes bőröndje miatt 20 ezerre büntették Gabriellát

Fapados botrány: Kerekes bőröndje miatt 20 ezerre büntették Gabriellát

légitársaság
PUBLIKÁLÁS: 2018. szeptember 28. 09:30
<p>Soha többé nem hajlandó a Wizz Airrel utazni Földes Gabriella. Állítja, a fapados légitársaság súlyos tízezrekre büntette mondvacsinált okokból, így betelt nála a pohár.</p>
Bors

Úgy tűnik, se vége, se hossza a fapados légitársaságok botrányának. Nem fogynak az utasokat érintő meghökkentő esetek, most egyik olvasónk kereste fel lapunkat történetével. A 70 éves Földes Gabriella 14 éve ingázik Budapest és London között kint élő lánya miatt, de annyiszor büntette meg a Wizz Air ilyen-olyan okokból, hogy többé nem hajlandó velük utazni. Inkább kerül és többet utazik.

Mint a Borsnak elmondta, többször is olyan büntetést kellett kifizetnie Budapesten, amivel Londonban nem volt baj. Két éve a repülőgépre szállva nyomtak a kezébe egy kitöltött számlát 40 euróról, vagyis mintegy 13 ezer forintról. Ennyit kértek azért, mert bár a kézipoggyásza méretével nem volt gond, a kerekei miatt túl nagynak számított.

– Mondtam a fiatalembernek, ezen ne múljon, letöröm a kerekeket, majd veszek egy új bőröndöt. De nem fogadta el, addig erősködött, amíg ki kellett fizetnem a pénzt. Hazafelé Londonban nem büntettek meg. Mindig a budapesti oldalon kötözködtek velem – mondta a Borsnak a nyugdíjas hölgy.

A lapunknak nyilatkozó ügyvéd szerint Gabriella jól tette, hogy kifizette a bírságot, mert a légitársaságnak joga lett volna ahhoz, hogy vagy nem engedi fel a gépre, vagy igen, de bőrönd nélkül. – Főleg a fapados légitársaságok hoznak elég szigorú szabályokat a tekintetben, hogy milyen feltételekkel viszik el az utast és a bőröndöt. Joguk van ahhoz, hogy saját maguk hozzák meg a fuvarozási feltételeiket – mondta el Salamon András.

Gabriella azonban sokkal rosszabbul viselt egy másik esetet. – Tavaly a lányom esküvőjére utaz­tam Londonba. Egy szombathelyi utazási irodában vettem a repülőjegyet, mindent ők intéztek. Mi­kor beálltam a sorba a reptéren, rám szóltak, hogy álljak egy külön fizető helyhez, mert bün­tetést kell fizetnem. Semmit nem értettem. Azt mondták, a dokumentumon nem jó helyre került egy pipa, pár milliméterrel arrébb kellett volna lennie, ezért 17 ezret emiatt, 3 ezert pedig kezelési költség címén kértek. Hiába mondtam, hogy az irodában töltötték ki a papírokat. Inkább helyben kifizettem. A papírra végül rá se írták, miért büntettek meg, egy olvashatatlan fecnit kaptam, semmi pecsét nincs rajta. Még akkor felhívtam az utazási irodát, hogy segítséget kérjek, de a hölgy azt mondta, hagyjam őt békén, ők jól végzik a dolgukat – panaszolta a Borsnak Gab­riella.

Az asszony szerint megérdemli a légitársaság azt a 25 milliós bírságot, amit a minap a sorozatos hibák miatt Budapest Főváros Kormányhivatala szabott ki rájuk. Gabriella idén karácsonykor utazik újra lányához, de inkább Bécsből repül Bristolig és onnan Londonba, mintsem. hogy még egyszer Wizz Air-gépre szálljon.

Elege van a dolgozóknak

Mintegy 200 pénteki járatát törölte a Ryanair ír diszkont-légitársaság, mert nem állnak munkába a belga, a holland, a német, az olasz, a portugál és a spanyol légiutas-kísérők. A körülbelül 30 ezer érintett utast e-mailben vagy SMS-ben tájékoztatták, elnézést kérve tőlük.

A személyzet szerint az ivóvízért is fizetniük kell a fedélzeten, betegszabadságra pedig csak akkor mehetnek, ha személyesen jelennek meg az orvosi igazolással. Emiatt egy 34 pontból álló követeléssort írtak össze. A vállalat értetlenül áll a dolog előt, szerintük jelentős előrehaladást értek el az elmúlt hetekben a szakszervezetekkel való tárgyalásokon.

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.