Feltúrt bőrönd, eltűnt készpénz, hiányos holmi – lassan mindennapos bosszúság ez a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérre érkezőknek. A minap egy magyar férfinak 400 ezer forintja tűnt el, egy spanyolországi nyaralásból hazaérkező magyar család mocskosan és hiányosan kapta vissza a bôröndjét. Babos Tímea teniszező kinyitva kapta meg a csomagját, ruháit szétvagdalták és loptak is tőle.
Szigorúbb rendszer
Bár a hírek tele vannak lopásokkal, egy reptéri bennfentes szerint Babos februári története után kevesebb volt a lopás, mint előtte. – Sok rakodót lecseréltek, a biztonsági szolgálatot leváltották, szigorúbbak és gyakoribbak az ellenőrzések. Napi rutin, hogy váratlanul megjelenik egy rendőr, aki ellenőrzi azt a biztonsági embert, aki ellenőrzi a rakodókat – árulta el a Borsnak a reptéri informátor.
Vizsga kétévente
Járatonként az úgynevezett rampás felel a rakodókért. A szakértő szerint az ő köreikben történhetett többször lopás, de az új ellenőrző rendszerbe beletörne az ő bicskájuk is. – Mindenhol van kamera, kivéve a repülőgép rakterét. Ott, amint elkezdődik a ki- és berakodás, a biztonsági szolgálat betesz egy kamerát, a munkásokat pedig minden kilépéskor átvizsgálják – avat be a szakértő. Ezen felül számtalan kritérium van: a földi kiszolgálószemélyzet tagja csak büntetlen előéletű lehet és el kell végeznie egy képzést, amiből kétévente vizsgáznia kell. Ahhoz pedig, hogy a reptéren vezethessen, többévnyi autóvezetési tapasztalat kell. A repülőtéri rendőrség szerint viszont – mint azt a Borssal megosztották – sokszor hiába vizsgálják át a rakodókat, az eltulajdonított értékeket nyomban elrejtik „vagy átadják olyannak, aki az adott járat rakodásával nem hozható összefüggésbe”.
Pakoljon ki!
A rendőrség szerint nem tanácsos műszaki cikkeket, pénzt, ékszereket a feladásra szánt poggyászba tenni. Amennyiben odakerült, akár az utolsó pillanatban is ki kell venni a csomagból, ha kiderül, hogy azt a gép rakterében fogják elhelyezni. – Készpénzt soha ne hagyjunk a poggyászban. Annak az eltűnését szinte lehetetlen bizonyítani – hangsúlyozza a Borsnak a szakértő. Ferihegyen a gépek földi kiszolgálását egyébként négy cég végzi: a Malév Ground Handling, a török Celebi, a brit Menzies és a magyar tulajdonú BudPort. A légitársaság döntése, melyikkel szerződik.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.