Válasz helyett fecnit kaptak a dühös utasok

Válasz helyett fecnit kaptak a dühös utasok

repülőgép
PUBLIKÁLÁS: 2018. augusztus 25. 11:30
Nagy bajban lehet a lengyel LOT légitársaság. Információink szerint sok repülő áll hetek óta a földön, alkatrészhiány miatt, miközben az utasok ugyanúgy tudnak helyet foglalni. A légitársaság Facebook-oldala hemzseg a panaszoktól.
B. B. A.

Egy panaszos már tizenegy napja mindennap kiírja a LOT közösségi oldalára, hogy nincs meg a bőröndje, de hiába. Nyaralni ment, odafelé hagyták el a holmijait – állítja az utas, aki az­óta már hazajött. Választ még nem kapott a légitársaságtól, ahogy egyébként lapunk sem. A Bors augusztus 24-én írta meg, hogy Laczkó Sándor több mint két hónapja fut a saját pénze után, miután jú­niusban New Yorkból szeretett volna Budapestre jutni. Négy órán át ültek utastársaival a kifutón várakozó repülőben, majd közölték velük, szálljanak le, mert törölték a járatot.

– Nem segített senki. A LOT panaszkezelése egyenlő a nullával. 1 óra 50 percig csörgettük az ügyfélszolgálatukat, nem vették fel a telefont. A terminálban fénymásolt cetliken osztogatták a telefonszámot, de körülbelül mindössze tizenöt papírfecnijük volt kétszáz­ötven emberre – mesélte tovább történetét a Borsnak Sándor, a Class Fm műsorvezetője. Közben az is kiderült, hogy volt olyan utas, akinek az előző napi járatát is törölték, mindenféle magyarázat nélkül, így volt olyan ember is, akit arról a gépről foglaltak át erre – ami szintén nem szállt fel.

– Először nem is árultam el nekik, hogy lefotóztam az aznapi járatok indulásait. A panaszomra annyit mondtak, hogy a rossz idő miatt törölték a járatot, és szerintük ezért nem jár kártérítés. Erre már visszaírtam, hogy megvan nálam minden adat, magyarázzák meg, hogy fordulhat elő, hogy a LOT gépén kívül több mint száz másik repülő ez alatt a négy óra alatt gond nélkül felszállt. Erre azóta sem válaszoltak – mondta még mindig bosszúsan Sándor, aki nem adja fel, addig megy, amíg nem kapja meg a neki járó kártérítést.

Az Airportal.hu a Pasazer lengyel légiközlekedési szaklapra hivatkozva még július végén írt arról, hogy a LOT egyes budapesti járatait az Air Europa járataival kénytelenek teljesíteni a Rolls-Royce Trent 1000-es hajtóművek hibái miatt, amik állítólag idő előtt elfáradtak. Az Airbus A330-200-ast egy hónapig bérlik, augusztus 4. és szeptember 3. között. 

Besokallt a személyzet

A lengyel légitársaság dolgozói szeptemberre egy nagy sztrájkot terveznek. A munkakörülményeket kifogásolják és a fizetésükkel sem elégedettek, sőt az sem tesz jót a morálnak, hogy nagy a feszültség a személyzet és a menedzsment között. A demonstráció pontos idejéről később döntenek, írja a thenews.pl.

A cikkhez tartozó vélemény ide kattintva olvasható.

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.