Szex a medencében, ürülék a szőnyegen, molesztálás a recepción - szállásadók legextrémebb tapasztalatai

Szex a medencében, ürülék a szőnyegen, molesztálás a recepción - szállásadók legextrémebb tapasztalatai

szállás
PUBLIKÁLÁS: 2018. augusztus 30. 12:45
Bors

Rongálás, illetéktelen vendég elszállásolása, lopás és belógás a leggyakoribb kihágás a Szallas.hu legfrissebb felmérése szerint. A szálláshelyek háromnegyedénél, míg a turisztikai attrakciókat üzemeltetők kétharmadánál járt már a határokat feszegető vendég. Az esetek zöme nem igényel rendőri intézkedést, de olykor előfordulnak kirívó alkalmak.

A szabálysértő vendégekről, látogatókról készített felmérést a Szallas.hu a már javában zajló Év Szállása verseny apropójából a szállásadók és a turisztikai attrakciót üzemeltető partnerek körében. „Négy szálláshelyből háromnál volt legalább egy emlékezetes szabálysértés” –közölte a felmérés eredményeit Keresztes Nóra, a Szallas.hu marketing menedzsere. Az elkövetett kihágások sorában a leggyakoribb elem a rongálás. „Gyakran repülnek a poharak, sérülnek a bútorok, de volt már arra is példa, hogy egy közel 100 ezer forint értékű főzőlapot sikerült betörnie a vendégnek – tette hozzá Keresztes Nóra. – Egy másik válaszadónál viszont a »teli pelenka« landolt padlószőnyegen, aminek a tisztíttatását neki kellett megoldania.” A szabálytalanságok rangsorát a szobába, apartmanba becsempészett nem fizető plusz vendég követi, harmadik helyen a lopás végzett.

A medencés szállásoknál nem csak a nyitvatartási időn túli belopódzás lehet probléma: gyakori a víz alatti romantikázás a párok között, és a pancsolós helyek harmadánál fordult már elő, hogy le kellett engedni a medence vizét azért, mert a vendég ott végezte el a dolgát. „Ez egyébként nemcsak a higiénia miatt kellemetlen, de jelentős anyagi teher is a szállásadóra nézve” – mondta Keresztes Nóra.

A problémás vendégek olykor a személyzetet pécézik ki maguknak. „Több szállásadónál is érte már valamilyen atrocitás a recepciós hölgyet, a szobalányt vagy a pincérnőt” – tette hozzá Keresztes Nóra. A legtöbb kifogásolható esetben a szállástulajdonosok az alkohol vagy drog alatti befolyásoltságot nevezték meg a zavart vendégek viselkedésének magyarázataként. „Valószínűleg az a társaság is felöntött a garatra, akik a hallban aludtak meztelenül, amikor reggel rájuk talált a személyzet” – mondta a marketing menedzser. A legfurcsább eset viszont talán az volt a példák közül, amikor egy legénybúcsú alkalmával a vőlegény csupasz fenekére kértek aláírást a szállásadótól.

A turisztikai attrakciók üzemeltetői is láttak már cifrákat

A Év Szállása keretében végzett felmérés szerint nem csak a szállásadóknak gyűlik meg a baja a szabályszegőkkel: a turisták számára programot, illetve látnivalót biztosító helyek kétharmadának szintén volt már dolga az előírásokat újraértelmező látogatóval. A problémás esetek leggyakrabban rongálásról, lopásról, illetve nyitvatartási időn kívüli belógásról szólnak. Ez utóbbi kapcsán elmondható, hogy a zárva lévő turisztikai attrakciót látogató "kalandorok" többsége egyébként megússza a biztonsági őrök határozott dorgálásával, de nagyjából minden harmadik eset a rendőr kihívásával végződik.

Az ismertség árengedménnyel párosul?

A turisztikai attrakciók üzemeltetői számára emlékezetes pillanatokat okoznak a celebritások is. A beszámolók szerint a híres emberek gyakran gondolják úgy, hogy számukra egy-egy program meglátogatásának ingyenesnek kellene lenni, hiszen ottlétükkel a helyet népszerűsítik.

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.