A cukorkák készítésének története nagyon régre nyúlik vissza. Már az 1500-as években, az egyiptomi birodalomban is nyalták-falták az édességet, csak akkor még nem élvezeti cikknek szánták, hanem orvosságnak. Gyógyfüvekből készítették, cukor hiányában mézzel keverték ki a hozzáadott gyümölcsöket és magokat. Miután megszáradt, ették. Az európai cukorkagyártás a XVI. században kezdődött, akkor még hozzánk csupán importként érkezett, egészen a kiegyezésig. Magyarországon is kezdett kiépülni 1867 után az üzemi cukorkagyártás, addig főként a csehek és az osztrákok látták el a magyar piacot. Nem kellett sokat várni arra, hogy megszülessenek a kultikus magyar márkák, mint a Negro, a Francia drazsé vagy éppen a Duna kavics.
– Jelenleg is igen komoly cukorkagyártás folyik Magyarországon. Jánossomorján van egy nagyon komoly gyár, ott készülnek a Haribo cukorkák – mondja a Borsnak Intődy Gábor, a Magyar Édességgyártók Szövetsége (MÉSZ) titkára. A Központi Statisztikai Hivatal édességfogyasztásunkra vonatkozó legfrissebb kutatásából kiderül: tavaly 1382 forintot adtak ki fejenként édességre a magyarok, ami 7 százalékkal több, mint 2016-ban. De már akkor is több mint 5 százalékkal magasabb volt az arány, mint 2015-ben, ergo egyre többet költünk édességre. Míg régen a kemény cukorkáért rajongtak a magyarok, addig most a gumicukor a menő. Intődy Gábor azt is elárulta, észrevehető a fogyasztásban, egyre fontosabb a magyaroknak, hogy minőségi édességet egyenek. Egyébként az 1382 forintból 479 forintot tesz ki a csokoládé, ami több mint a harmada, a többi pénzt cukorkákra költjük.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.