Filléres termékek is lehetnek jó minőségűek

Filléres termékek is lehetnek jó minőségűek

vásárlás
PUBLIKÁLÁS: 2018. július 04. 13:00
Drága elektronikai termék, olcsó élelmiszer – ez jellemzi az átlag magyar vásárlási szokásait. De biztosan jól járunk így?
Bors

 Leginkább az elektronikai cikkeknél él az a szokás, hogy inkább a drágábbat vásárolják meg az emberek, mert úgy gondolják, hogy az jobb is. Egy piacvezető műszaki cikkeket árusító cég egyik osztályvezető munkatársa a Borsnak elárulta: hétköznapi használati tárgyakból felesleges méregdrágát venni. – Manapság már nem tizenöt-húsz évre vesszük a műszaki cikkeket, és ezzel a gyártók is tisztában vannak. Olyan gyors iramban fejlődik a világ, hogy két-három év után már cseréljük a készülékeinket. Ennyi időt még az olcsó termékek is kibírnak, mert annyi szabálynak kell megfelelniük. Ennek el­lenére azt tapasztaljuk, hogy a magyarok a mé­regdrága dolgokat vásárolják nálunk, sokszor feleslegesen, mert a kevésbé ismert cég terméke ugyanazt tudja kevesebbért – magyarázta a neve elhallgatását kérő szakértő.

Átment a rostán

Ahogy a Bors terméktesztjein is bebizonyosodott, az ételeknél és különböző termékeknél nem feltétlenül az ismert és elismertnek hitt márkák lettek a befutók. Sőt  egyes esetekben vaktesztelőink a legolcsóbbra mondták azt, hogy biztosan az a legdrágább. De ez sem jelent garanciát arra, hogy a kedvezőbb a legjobb. Ahhoz, hogy ne nyúljunk mellé, a közép-árkategóriás termékek között válogassunk. 

Légkondira fizetni kell

Az eddigi tesztek szerint az egyetlen dolog, aminél tényleg az ár beszél az a légkondicionáló. Jó hír, hogy egyik termék sem szerepelt nagyon rosszul, viszont a rossz az, hogy kiválóan jól sem. Annyi azonban kiderült, hogy a vizsgált berendezések kö­zül a legjobb termékek a felső árkategóriából kerültek ki. Ezek ára 350–490 ezer forint között mozgott, míg a legrosszabbakhoz 150-225 ezer forintos áron juthatunk hozzá.

Jól vizsgázott a saját márkás

A diszkontáruházak saját termékeit sokan nagy ívben elkerülik, pedig attól, hogy olcsóbbak, mint márkásabb társaik, nem biztos, hogy rosszabbak is. Ezt most a naptejeknél be is bizonyították. A német Warentest 19 különböző naptejet ellenőrzött és vizsgált meg abból a szempontból, hogy mennyire védenek a káros sugarak ellen. Meglepő vagy sem, de a legkedvezőbb árú diszkontokban kapható termékek semmivel sem voltak rosszabbak, mint a híres márkák naptejei.

– Az olcsó, saját márkás termékek nem jelentenek minőségromlást. A cég a saját csomagolásában árulja, saját szakembereivel tervezteti, majd legyártatja és a saját hálózatában értékesíti. Ez spórolást jelent a vállalkozásnak, így az ár is alacsonyabb lesz – világosította fel a Bors olvasóit Siklósi Máté, a CP Contact Fogyasztóvédelmi Tanácsadó Kft. cégvezetője. – A nagyon olcsó termékek esetében viszont nem biztos, hogy megkapjuk a kívánt minőséget – tette hozzá a tanácsadó

Kutakodjon az interneten!

A fogyasztóvédelmi tanácsadó szerint az árat nem csak a minőség alapján határozzák meg, a népszerű termékek a reklámoktól és egyéb költségektől a vásárlóknak is többe kerülnek. Ahhoz, hogy filléres dolgot vegyünk, tapasztalat szükséges.

– Ismerni kell a termékeket. A legjobb, ha vásárlás előtt részletesen utánanézünk annak, amit veszünk. Olvasgassunk az interneten fórumokat, faggassuk ki azokat, akik már vásároltak belőle, hogy mit gondolnak. Érdemes elolvasni a termékteszteket és a piackutatásokat is, mert azok a vásárlók érdekeit szolgálják – tette hozzá a szakértő.

Biztonságos az olcsó is

A Tudatos Vásárlók Egyesületének eredményei alapján nem könnyű gyermekülést választani. Sem az ár, sem a márka nem segít, mert elvégzett tesztjükön pont a legdrágábbak buktak meg. Kiderült, az alacsonyabb ár nem feltétlenül jár silányabb minőséggel. Ez igaz az ágymatracokra is, amelyeket leginkább a meggyőző reklámokkal adnak el. A legfrissebb tesztek szerint az olcsóbb kategóriások is tudnak ugyanolyan kényelmet nyújtani, mint a csillagászati összegűek.

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.