Útközben hagyta ott a vonatot a mozdonyvezető

Útközben hagyta ott a vonatot a mozdonyvezető

IC
PUBLIKÁLÁS: 2018. június 09. 10:30
<p>Lejárt a munkaideje, ezért Füzes­abony előtt megállt az IC-vel és nem ment tovább. Olvasónktól úgy tudjuk, az utasoknak fél órát kellett várni a műszakváltásra.</p>
P. Zs.

Fogta magát a Dália IC sofőrje, és mint aki jól végezte dolgát, megállt a vonattal a pusztában, és elballagott, mert lejárt a munkaideje. A Bors olvasója értesítette lapunkat a megdöbbentő esetről, ami tegnap reggel történt vele.

A Nyíregyházára tartó intercity eleve késéssel indult reggel a Keleti pályaudvarról. Műszaki hiba állt a dolog hátterében, Pécel és Isaszeg között ugyanis leszakadt a felsővezeték, Aszódnál pedig a biztosítóberendezés nem működött megfelelően. Ezt ugyan nem sokkal reggel 7 után sikerült megjavítani, de a Budapest–Hatvan–Miskolc–Nyíregyháza vonalon csak délutánra állt helyre a közlekedés. Persze ez nem vigasztalta azokat az utasokat, akik a „héthúszasra” szálltak fel.

– Eleve késve indultunk, de nem jöttem zavarba. Direkt elindultam egy nappal hamarabb, hogy odaérjek a keresztgyerme­kem ballagására – kezdte lapunknak Lente Endre. – El is szundikáltam, amikor arra ébredtem, hogy állunk a semmi közepén. Majd jött a kalauz, és azt mondta sűrű elnézéskérés mellett, hogy sajnos itt most állni fogunk egy darabig, mert a mozdonyvezetőnek lejárt a munkaideje – idézte fel a döbbenet pillanatait Endre, aki persze nem nagyon tudott mit mondani erre.

Sokan voltak a vonaton, de látszólag mindenki türelmesen várta ki a nagyjából fél órát, amíg szemből megérkezett Füzes­abonyból egy másik sofőr, akivel tovább tudtak robogni. A vonat reggel 9 óra helyett 10 óra 30 perc körül érkezett meg Füzes­abonyba. Ez idő tájban már Nyíregyházára kellett volna befutnia.

Az esettel kapcsolatban kerestük a MÁV sajtóirodáját, ám pénteken még nem tudták rekonstruálni, mi is történt pontosan. Szombaton délutánra tudták megmondani, mi történt valójában:

„A Budapest–Hatvan–Miskolc–Nyíregyháza vasútvonalon pénteken reggel két műszaki probléma (felsővezeték szakadás és biztosító berendezési hiba) miatt nőtt a vonatok menetideje. A Dália IC is ezen a vonalon közlekedik. Az érintett járaton szolgálatot teljesítő mozdonyvezető szolgálati ideje ezért járt le menet közben. Mivel a foglalkoztatásra szigorú szabályok vonatkoznak, és mert a vasúttársaság számára a vasúti közlekedés, és ezáltal az utasok biztonságának garantálása a legfontosabb, a mozdonyvezető a leváltását kérte.

A vonatot Nagyút állomásig továbbította, ahova egy másik járattal megérkezett az őt leváltó mozdonyvezető. A váltásig  a mozdonyon maradt, és biztosította az energiaellátást. A vonat 22 perc várakozás után az új mozdonyvezetővel folytatta útját.

A kellemetlenség miatt utasai elnézését kéri a vasúttársaság” – írták.

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.