Tesztkörön zuhantak a halálba

Tesztkörön zuhantak a halálba

tesztoszteron
PUBLIKÁLÁS: 2018. június 01. 09:00
Bors

Nem sokkal a felszállást követően, két kör után a kukoricásba csapódott egy kisgép tegnap délelőtt a Pécs-Pogány repülőtér közelében. A lángok rögtön felcsaptak, a tesztrepülést végző 61 éves pilótának és 42 esztendős társának esélye sem volt a túlélésre. A Baranya Megyei Katasztrófavédelem szerint ugyanakkor mindkét áldozat szerelő volt.

A HA-XEF lajstromjelű Magnus Aircraft kétszemélyes elektromos repülője balesetezett. Nagyjából 200 méterig emelkedett az utolsó útján, a sebessége pedig 130 kilométeres lehetett.

A tűzoltók tizenegy kocsival indultak helyszínre, s két perc alatt megfékezték a lángokat. A tragédia körülményei még tisztázatlanok, úgy tudjuk, a pilóta nem jelzett vészhelyzetet a to­ronynak. A 650 kilós gép orrában tárolt akkumulátorok viszont rendkívül tűzveszélyesek.

– Szomorú és feldolgozhatatlan. Bármennyire is tisztában vagyunk azzal, hogy ez bármelyikünkkel megtörténhet. Márciusig dolgoztam a csapatban. Lelkiismeretes, precíz kollégákkal – fogalmazott egy repülős.

A cég elődjének volt már halálos repülőgép-balesete korábban, a po­gányi reptéren pedig egy oktatást végző gép behúzott futóművel is landolt már. A cég részvétét fejezte ki az elhunytak hozzátartozóinak.

A rendőrség légiközlekedés veszélyeztetése miatt eljárást indított.

Világelső szabadalom

Az eFusion névre keresztelt kétüléses repülőgép különlegessége, hogy a világon elsőként teljesen elektromos meghajtású. A Siemens az elektromos hajtásrendszert, a motort és a teljes elektromos felügyeleti rendszert alakította ki benne, a Magnus Aircraft feladata pedig az volt, hogy kitalálja, miként lehet mindezt beépíteni a repülőbe, majd az egészet a levegőbe emelni. A Magnus éppen szerdán tartott bejelentést arról Pécsett, hogy a nyár végére elkészül az 5,1 milliárdból épülő repülőgépgyár.
Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.