Hat új megállót kap a 122 éves Kisföldalatti

Hat új megállót kap a 122 éves Kisföldalatti

Kisföldalatti
PUBLIKÁLÁS: 2018. április 21. 12:30
<p>122 éve adták át, hamarosan pedig modernizálják a kontinens első földalatti vasútját. Mindkét irányban meghosszabbítják a vonalát, és több helyen átépítik. De mivel fog járni az óriási beruházás?</p>
Bors

Kiírta az M1-es metróvonal meghosszabbításának engedélyezéséről és kivitelezési terveiről szóló tendert a BKK. A vonalat épp 122 éve, 1896 májusában adták át. A felújítási terveket néhány éve a Főmterv készítette el, ezek alapján a kisföldalatti jelentős és látványos változásokon megy majd át. Az építkezést három szakaszra bontanák. Az első ütemben a meglévő vonalat fejlesztenék, és a Vörösmarty tértől meghosszabbítanák a Vigadó térig, a második ütemben a Kassai térig, a 3-as villamos majdani új szakaszáig, az utolsó szakaszban pedig a Marcheggi hídig tolnák ki a vonalat.

– A tervekről tudni kell, hogy azokat még újra fogják gondolni, így még bőven lehet bennük változás. De vannak fontos problémák, amikkel a kivitelezőnek foglalkoznia kell, így a járművek életkora, az alagút és a pálya karbantartása, amik valóban egyre sürgetőbbek. A hosszabbításba azonban addig nem lehet belekezdeni, amíg a 3-as metró felújításához szükséges terveket el nem fogadják – világosított fel a Metróért Egyesület elnöke.

Új megállók

A Mexikói úttól:

Kassai tér

Balázs park

Rákosszeg park

Csáktornya park

Körvasút - Marcheggi híd

A Vörösmarty tértől:

Vigadó tér

Bíró Endre szerint egyelőre nem tudni, mikor kezdhetik el a munkálatokat, de megjegyezte, hogy a 70 ezer lakosú Újpalota elérhetősége szerinte fontosabb volna a közlekedőnek, ami a 4-es metró eddig el nem készült hosszabbítása lehetne. Hozzátette, a Vigadó térig történő meghosszabbítás nem olyan egyszerű, mint amilyennek első látásra tűnik. – A történelmi belvárosban nem lehet ugyanazzal a technikával alagutat fúrni, mint a nagy metróknál. A felszíni, északi szakaszon a tervek szerint a villamosmegállóknál a gyalogosoknak a síneken kellene átsétálniuk, ezt mindenképp újra kell gondolni – jegyezte meg. 

Ezt nyerik az utasok vele

Új kijárat a Deák téren és új lift, amely az M2-M3 metróhoz vezető összekötő folyosót is eléri

Új kijárat az Oktogonon, a Hősök terén

Új állomás a Hungária körút alatt, átszállási lehetőséggel az 1-es villamosra

Új végállomás a Vigadó téren

Több állomást akadálymentesítenének, és műemléki részleteket is javítanak

Az új és nagyobb kocsik képesek lesznek áramot visszatáplálni a rendszerbe

Mit szól hozzá?

Kovács Kata: Ha kényelmesebb lesz az utazás a célállomáshoz bármelyik irányba, akkor ez jó hír. Főleg a Vigadó téri állomást tartom jó ötletnek. De fontos lenne, hogy az állomások külseje ne változzon, mert nagyon szépek turistalátványosságnak is.
Tóth József István: A nyugati irányú terjeszkedést jó ötletnek tartom. Egyszerűbb lenne lejutni a hajóállomásra, ha valaki földalattival megy el a Vörösmarty térig és számára nem az a végcél, nem kell átkelnie egy forgalmas úton. Csak ott a korláton ülő kislányt is tartsák meg!
Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.