Aktuális

11 év után született ítélet a bugacpusztai repülőtragédia ügyében

Bors

2018. február 16. péntek 15:27

Jogerősen – bizonyítottság hiányában – felmentette a Kecskeméti Törvényszék azt a három vádlottat, akiket a 2007. augusztus 2-i bugacpusztai repülőgép szerencsétlenséggel összefüggésben vádolt meg az ügyészség. A halálrepülő ügyének végére több mint tíz évvel a kettős tragédia után került pont.

A Kecskeméti Járásbíróság előtt foglalkozás körében elkövetett gondatlan veszélyeztetés miatt állt V. András, S. Sándor tervező főmérnök és P. János, akik a vádirat szerint „nem megfelelő módon szereltek össze” egy Corvus Corone MKII-est, ami 2007. augusztus 2-án az esti órákban lezuhant.

A pilótája, Őri Ferenc, és az utas George Tatar az életét vesztette: a beszámolók szerint a repülő már a nagy magasságban a darabjaira esett, és zuhanás közben a két utasát is több részbe vágta. Azt azonban, hogy a pilóta, vagy a nem megfelelően megépített repülőgép hibája miatt zuhantak le, a nyomozás nem tudta kideríteni. A Kecskeméti Járásbíróság első fokon felmentette a vádlottakat, majd a törvényszék másodfokon új eljárásra kötelezte az első fokú bíróságot.

Az ügyészség a vádiratban nem azt rótta a vádlottak terhére, hogy a baleset a repülőgép tervezése és gyártása során elkövetett szakmai szabályszegések miatt következett be, hanem azt, hogy négy olyan szabályszegés történt, ami önmagában hordozta a repülőgép nem várt meghibásodásának, illetve szétesésének veszélyét, lehetőségét. Ezeket a vádhatóság a repülés biztonságára veszélyt jelentő tényezőként értékelte (a baleset tényleges okát ugyanis nem lehetett megállapítani) - olvasható a Kecskeméti Törvényszék Sajtóosztályának közleményében. 

Az ítélet ellen az ügyészség jelentett be fellebbezést a vádlottak bűnösségének megállapítása érdekében. A másodfokon eljáró Kecskeméti Törvényszék további bizonyítást folytatott, melynek során a járásbíróság ítéletének indokolását több ponton is kiegészítette. Megállapította, hogy a repülőgép tervezése és gyártása során alkalmazott ragasztóanyag alkalmas volt a szerkezeti egységek rögzítésére, az üzemanyagtartályban kialakított lötyögésgátló és szűrőrendszer és az ezzel kapcsolatosan előírt karbantartás szintén megfelelő volt. Ami a ragasztás minőségét illeti, ebben a vonatkozásban azt rögzítette, hogy kétséget kizáróan nem állapítható meg a vádlottak szabályszegése, tekintettel a repülőgépet a baleset során ért erőbehatás nagyságára.

További cikkek

Népszavazás

A baloldali Political Capital szerint Karácsony és a baloldal össze-vissza beszél

Tragédia

Négymilliárdos kártérítést követelnek a Hableány-tragédia áldozatainak hozzátartozói

Ez is érdekelhet

life.hu

"Milyen rúzst használsz, Norbika?" - Támadják a kommentelők Schobert Norbit: fotó

borsonline.hu

Csuti őszinte vallomása: „Védeni szeretném a volt feleségemet”

origo.hu

Ügyesen feltette a BMW-s a hóláncot, csak azt nem találta el, melyik kerékre kellett volna

hirtv.hu

Lefejelte a vásárlót, aki csak a dohányboltba akart bemenni - videóval

bama.hu

Kattant a bilincs: ismét baranyai dílerekre akadtak a rendőrök

origo.hu

Kezdődik a legújabb Windows 10 vésztelepítése

mindmegette.hu

Mi legyen az ebéd ? 13 receptötlet, hogy hibátlan legyen a hétvégi ebéd

vg.hu

Zacher Gábor: megnyerheti a koronavírus elleni csatát Csollány Szilveszter

nemzetisport.hu

Női kézilabda: az idény végén visszavonul az ETO kapusa

astronet.hu

Napi horoszkóp 2022. január 22.: Különös látomásokat, álmokat jeleznek a bolygók

origo.hu

Soha nem látott szalagkorlát épül egy magyar út mellett, meg fog lepődni, hogy néz ki - fotók