Manapság jó autót gyártani nem nagy kunszt. Alaphangon több százezer kilométert mennek a járgányok, kényelmük, úttartásuk nagyban nem tér el egymástól. De hát akkor mi legyen a választás alapja egy potenciális vásárló számára?
A Citroënnél esküsznek a dizájnra, és ilyen szempontból semmit sem bíznak a véletlenre. Már a C4 Cactus esetében is bátran nyúltak a „ceruzához”, olyan egyedi megoldásokat kínáltak, melyek most a C3 karosszériáján és belső terében is visszaköszönnek.
Elegendő csak a fordított arculatra gondolni, melynél a helyzetjelző a fényszóró fölé került, vagy az oldalajtókon található párnázásra, amely a parkolókban egymásra nyíló ajtók okozta károktól igyekszik megvédeni a C3 fényezését. A matt fekete műanyag sáv a karosszérián, végigfut a küszöbökön, kerékjáratokon és a lökhárítókon. Bonyolítja a választást a 36-féle színkombináció, hiszen a kilenc karosszéria-alapszín mellé a tetőre három egyedi szín is kerülhet.
Az utastér elsőre egyszerűnek tűnik, csak alaposabb tanulmányozás után fedezhetjük fel azokat az apróságokat, melyek a Citroënt kiemelik az átlagból. Először is az autó méreteihez képest nagy méretű ülések fogadják az utazókat, az ajtók behúzói bőröndfülekre emlékeztetnek, de a műszerfal is mentes a sallangoktól, igazándiból még a kapcsolóktól is.
A felületet egy nagy kijelző uralja, melyről mindent vezérelhetünk az autóban, a hőmérséklettől a rádión át a navigációig mindent programozni kell. Egyedül a vezető előtti műszeregység őrizte meg klasszikus formáját. A hátsó ülésen is kényelmesen utazhatnak az utasok, és az aranyosan bumszli külső formavilág belül elég magas fejteret eredményez, illetve a kategória átlaga feletti csomagtér méretet is egyben.
Tesztautónkat egy 1,6 literes dízelmotor hajtotta megfelelő lendülettel és ami a legkellemesebb, városi forgalomban is alig ötliteres fogyasztással. Persze a maga 75 lóerejével nem egy repülőgép, gyorsulási versenyeken sem fog sikerrel szerepelni, de amit várunk tőle, azt biztosan teszi. A téli körülmények közt az egyetlen hátulütő, hogy a motor igen nehezen éri el az üzemi hőmérsékletet, így az utastér fűtése hosszas kilométereken keresztül nem megoldott. A dízelmotor talán felesleges befektetés (kezdő akciós ár 4,06 millió Ft), hisz a kis benzinesek is remek teljesítményűek, fogyasztásuk nem haladja meg jelentősen a dízel értékeit, ugyanakkor a nagyságrendileg egymillió forintos árkülönbözet elég jelentős.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.