A nyomozók szerint a csoport módszere a következő volt: a szigeten nyaraló brit turistákat környékeztek meg és győztek meg arról, hogy hazatérésük után tegyenek panaszt az utazást szervező irodánál ételmérgezés miatt.
A csalók azt a brit jogi kiskaput használták ki, hogy a külföldi nyaralás után benyújtott panasz esetében a kártérítés alapja lehet egy helyi patikai számla is, nem feltétlenül szükséges orvosi igazolás - részletezte az esetről szóló sajtótájékoztatóján María Salom, a spanyol kormány baleár-szigeteki delegáltja.
A banda azt ígérte a turistáknak, hogy így nem csupán a nyaralás árát kaphatják vissza, hanem akár háromezer fontot, vagyis mintegy egy millió forintot is kereshetnek az ügyleten, s az ügy lebonyolítását is vállalták részesedésért cserébe.
A spanyol hatóságok szerint a banda ezzel a módszerrel 2014 óta mintegy 50 millió eurót (15,3 milliárd forint) csalt ki a Baleár-szigetek szállodáitól, amelyek egyébként 2016-ban mintegy 400 ilyen panaszbejelentést kaptak, összesen mintegy 9 millió eurónyi (2,7 milliárd forint) kártérítési követeléssel.
A csalás elkövetésében a banda segítségére voltak brit ügyvédek és fogyasztói panaszok kezelésére szakosodott brit cégek is - állítják a nyomozók.
A jelenségnek egyébként Nagy-Britanniában is igyekeznek gátat szabni. Nyár elején a brit utazási irodák szövetsége (ABTA) kampányt indított, amelyben felhívták a figyelmet arra, hogy a hamis kártérítési követelés bűncselekménynek számít.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.