6 milliárdos veterán autócsodák a Ringen

6 milliárdos veterán autócsodák a Ringen

Hungaroring
PUBLIKÁLÁS: 2017. szeptember 27. 11:30
csb

Noha már a Hungaroring is retrónak számít – hiszen a mogyoródi Forma–1-es pálya 1986-ban debütált –, a Hungaroring Classic autóinak fénykorában még ötlet szintjén sem létezett az aszfaltcsík. Kelet-Közép Európában ugyanis először rendeznek ilyen nívós versenyt a veterán autóknak, ahol a hétvégi futamokon hét kategóriában, 22 márka, 150-nél is több sportkocsija áll majd rajthoz. A szervezők azonban abban bíznak, nemcsak a pályára sikerül odavarázsolni az ötvenes, hatvanas, hetvenes évek hangulatát, hanem a nézőtérre is, a látogatóktól ugyanis azt kérik, öltözzenek korhű ruhába, és viseljenek kalapot.

A legértékesebb: Ferrari 250 GT Breadvan (20 millió euró/6,2 milliárd Ft)

A legendás versenyautó arról híres, hogy John Volpi gróf a Scuderia Serenissima versenyző-tulajdonosa azzal bízta meg Giotto Bizzarrini mérnököt, tervezzen egy olyan autót, amely képes legyőzni a Ferrari 250 GTO-kat. Enzo Ferrari ugyanis nem volt hajlandó eladni a grófnak egyetlen GTO-t sem. Ez lett a formája miatt a franciák által csak La Camionnette-nek (kis teherautó), angolul Breadvan-nek nevezett kocsi, amely aztán 1962-ben, a 24 órás Le Mans-i futamon le is hagyta a Ferrari GTO-kat. Utolsó szezonját 1965-ben futotta, ám azóta állandó indulója a veterán viadaloknak.

A legöregebb:Maserati (50-es évek)

A mezőnyben az ötvenes években készült olasz márka a rangidős, amely már muzeális értékkel bír. Nem véletlen, hogy a versenyszabályokban külön kitérnek a fair playre, hiszen ha ezek a kocsik koccannak, nagyon nehéz pótolni az alkatrészeket. Amúgy a mezőny résztvevőinek értéke igen eltérő: 20 ezer eurótól (6 millió Ft) egészen 20 millióig (6,2 milliárd).

A leggyorsabb: Porsche 962

A Hungaroring karakterisztikája miatt itt ugyan csak 200–250 km/órával fognak száguldani ezek a kocsik, Le Mans-ban például tövig nyomhatják a gázpedált, ami bizony 340 km/órát is jelenthet. Ez pedig manapság még egy Forma–1-es versenyautónak is becsületére válik.

A legeredményesebb magyar pilóta:ifj. Tóth János

A hétszeres abszolút ralibajnok csupán előfutó lesz a rendezvényen, méghozzá egy veterán Peugeot 404-essel. Tavaly egyszer már versenyzett is a 80 lóerős, négysebességes szépséggel.

A leghíresebb pilóta:Emanuele Pirro

Az 55 éves olasz pilóta 1989–91-ig 37 Forma–1-es futamon állt rajthoz, a Le Mans-i 24 órás versenyen pedig ötször is győzni tudott. Mogyoródon egy Lola T 290-esben láthatjuk.

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.