Porciózva egészségesebb?
Kötelező feltüntetni a kalóriatáblázatot az élelmiszereken, ám a gyártók ahelyett, hogy mérsékelték volna a termék cukor- vagy sótartalmát, a porciózás módszeréhez folyamodtak. A félliteres üdítőnél például a cukor- és kalóriaértéket egypohárnyi üdítőre vetítik. Ránézésre máris feleannyinak tűnnek a kevésbé szimpatikus adatok, majd finoman jelzik, hogy egy palack kétpohárnyit tartalmaz…
Csalitól lesz olcsó a drága
Két termék mellé odatesznek egy túlárazott harmadikat, s ettől úgy tűnik, jó vételt csinálunk, ha megvesszük a jobb minőségű és ár–érték arányban nyerő második portékát. Azt, amit a túlárazott csali termék nélkül drágának találnánk és otthagynánk.
Becsapós képek
Beindul a nyálelválasztás egy, a csomagoláson látható, étvágygerjesztő termékillusztráció kapcsán. Ám vásárlás után gyakori a csalódás, mivel a tartalom sokszor köszönő viszonyban sincs az ígérettel. A gyártók pedig az alábbi, mindig a kép mellett olvasható két szóval hárítják el az átverés miatt felmerülő felelősségüket: tálalási javaslat.
Pár keksz a nagy dobozban
A csomagolás művészete, hogy a nagynak tűnő pakkban valójában milyen kevés keksz, chips, cukorka vagy reggelizőpehely bújik meg. A gyártók azt állítják, hogy a termék szállítás közbeni esetleges sérülését igyekeznek ezzel megelőzni. Más kérdés, hogy a hasonló portékákat összevetve szinte mindig akad olyan, ami kisebb méretű, azonban mégis ugyanannyi vagy akár több finomságot tartalmaz.
Szétszedett összetevők
Az összetevőket csökkenő sorrendben kötelező feltüntetni, így kiderülhet, egy-egy termék cukorból tartalmazza a legtöbbet. Ezt kivédendő, egyes gyártók többféle cukorforrással ízesítenek (például magas fruktóztartalmú nádsziruppal, szukrózzal, glükózzal, gyümölcslével, mézzel, laktózzal, agávénektárral), melyek külön-külön feltüntetve kevésnek tűnhetnek, ám összesítve jelentősek.
Bármit elad a reklámfigura
Gyümölcsök, állatok, képzeletbeli lények, melyek emberinek tűnő tulajdonságokkal felruházva, életvidáman láthatók a különböző élelmiszerek csomagolásán. Ezek nem pusztán díszítőelemek, céljuk, hogy szimpátiát ébresszenek bennünk, kötődést váltsanak ki belőlünk a termék iránt és vegyük meg!
A népszerű műsorvezető, Ada tudatos vásárló, s erre biztat másokat is. – Érdemes nagyon odafigyelni. A teljes kiőrlésűként kínált kenyérről például könnyen kiderülhet, hogy mindössze húsz százalék teljes kiőrlésű búzalisztet tartalmaz.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.