Hatalmas összegből kényeztette a vendégeit a kormány

Hatalmas összegből kényeztette a vendégeit a kormány

kormány
PUBLIKÁLÁS: 2017. január 17. 04:10
2015 óta folyamatosan nő a kormány által reprezentációra – vendéglátásra, étteremre, ajándékokra – költött összeg. Tavaly 4,3 milliárd ment el erre a minisztériumokban.
M. R.

A Bors évről évre beszámol a minisztériumok költéseiről. Úgy tűnik, a reprezentációs költségek tekintetében a növekedés megállíthatatlan: 2015 első felében még csak 396,9 millió forintot költöttek a tárcák és háttérintézményeik erre a célra, alig egy év múlva, 2016 első felében viszont már elképesztő összeget, 2,6 milliárdot számoltak el. Az MSZP-s Mesterházy Attila által kikért legfrissebb adatokból kiderül, hogy a múlt év második felében sem spóroltak a pogácsákkal: 1 milliárd 740 millió forintot fizettek ki a tárcák. Ez havi 290 milliót jelent.

A legtöbbet a Külgazdasági és Külügyminisztérium költötte, 828,6 milliót fél év alatt. Igaz, ennél a tárcánál a diplomáciai kiadások, például a külföldi nagykövetségeken adott fogadások nyilván jócskán növelik a költségeket. Azonban 2015-ben még csak 117 milliót adtak ki erre a külképviseletek. A költekezők sorában a Belügyminisztérium a második 448,8 millióval, de itt beleszámolták a tárca alá tartozó rendőrség, vízügy, katasztrófavédelem költéseit is. A dobogó harmadik fokára a Nemzetgazdasági Minisztérium került 162,3 millióval. A Varga Mihály vezette tárca 2015 első felében még csak 39 milliót fordított repire.

A legkevesebbet a Honvédelmi Minisztérium költötte: fél év alatt elég volt nekik 14 millió forint vendéglátásra. A Lázár János vezette Miniszterelnökség is visszafogta magát: 28,9 milliót adott ki, holott 2015-ben még fél év alatt 64 milliót.

Kapcsolódó jegyzetünket itt olvashatja

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.