Tízből kilenc vendéglátót ért már valamiféle lopás a szezon során, derült ki a Szallas.hu felméréséből. A tulajdonosok háromnegyede azt mondta, az esetek maximum 10 százalékában érte őket valamilyen veszteség.
A vendégek távozása után a leggyakrabban az alábbiak hiányoznak a szobákból: törölközők, ágyneműk és evőeszközök; melyeknek értéke általában nem haladja meg a szobánkénti, illetve apartmanonkénti 5 ezer forintot. Vannak azonban olyan szálláshelyek is, amik nem ússzák meg ilyen olcsón, közel 10 százalékban számoltak be a tulajok olyan extrém esetekről, amikor az eltulajdonított tárgyak 20 ezer forintnál magasabb hiányt okoznak.
„A nagyobb veszteséget általában a tévékészülékek vagy egyéb műszaki cikkek eltulajdonítása okozza. Egyik partnerünk arról számolt be, hogy az indukciós főzőlapot bontotta ki, majd vitte magával a nála éjszakázó. Az értékesebb tárgyak sorában akadnak még különlegesebbek is: tűnt már el Tiffany-lámpa, Herendi padlóváza, de volt, hogy a felújításhoz előkészített 15 négyzetméternyi laminált padló pótlásáról kellett gondoskodnia a szállásadónak” - mesélte a Szallas.hu kreatív igazgatója, Pálinkás János.
A szálláshelyek többsége tudomásul veszi a jelenséget, nem szólítják fel a vendéget az ellopott tárgyak visszaszolgáltatására. Emellett viszont nem árt tudni, hogy komolyabb rongálás vagy lopás esetén feljelentéssel kell számolni, illetve egy fekete listára való felkerüléssel, ami a későbbiekben igen kellemetlen lehet az enyveskezű nyaralni vágyónak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.