Babettákkal zúztak le az Adriához

Babettákkal zúztak le az Adriához

utazás
PUBLIKÁLÁS: 2016. július 07. 13:00
Bors

Négy Csongrád megyei férfi úgy döntött, kipróbálja, milyen lehet segédmotorral, konkrétan a jó öreg Babettával lemenni Szerbián keresztül Montenegróba, az Adriához. Az utat kilenc nap alatt tették meg. A csapat „korelnöke” a 62 éves Rigó Imre volt, Farkas Gábor, Gál Péter és Barta Zsolt tartott vele.

– Tizennyolc éves korom óta motorozom, az első járgányom egy 250 köbcentis Jawa volt – mesélte a Borsnak Imre.

– Ma harminc motorom van, a többsége segéd-motorkerékpár. Azt a Babettát, amivel részt vettem a túrán, három-négy éve vettem húszezer forintért. 1979-ben gyártották, de mindent felújítottam benne. A Babetta végsebessége jó esetben negyven kilométer óránként, úgyhogy az oda-vissza 1900 kilométeres út nem kis kaland volt.

– Mielőtt nekivágtunk volna, itthon 500-600 kilométeren teszteltük a motorokat. A túrán volt egy kísérőautónk, ami vitte a sátrainkat, az üzemanyagot, rengeteg alkatrészt és a szerszámokat. Szükség is volt rá. A Babetták egysebességesek, ezért több, különböző sűrűségű láncot vittünk magunkkal, és a sík vagy hegyi terephez igazodva cserélgettük őket – idézte fel Imre. Élményekben nem volt hiány. Kifelé a magyar–szerb határon nem engedték át őket a szerb hatóságok arra hivatkozva, hogy nincs rendszámuk, ezért kerülővel, Románia felől léptek be az országba. Előfordult, hogy olyan szintkülönbséget kellett leküzdeniük, hogy csak hússzal tudtak menni. A hegyekben hógolyóz­tak, az Adriában Budvánál és Bárnál is fürödtek.

 – Hazafelé útba ejtettük Albániát is. Motoronként 45 liter benzint fogyasztottunk. Nekem kábé százezer forintból kijött az út mindenestül. Most már egy ennél hosszabb kirándulást is bevállalnék – summázott Rigó Imre. 

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.