Szerda éjfélig biztosan maradnak a taxisok a Deák téren. A kormány szerdán tárgyal róluk, a folytatást ettől teszik függővé.
Kevesen maradtak, de elszántak a tüntető taxisok Budapest belvárosában, a Deák téren. Mint azt a Bors is megírta: a hivatásos taxisok az Uber alkalmazás ellen vonultak vasárnap éjfélkor a Deák térre, és autóikkal eltorlaszolták a forgalmat. A taxisok kedd reggelre mintegy harmincan maradtak a száznegyvenből, és két sávot nyitva hagytak a forgalomnak:
– Kicsit szomorúak vagyunk a széthúzás miatt, hogy ilyen kevesen maradtunk, de mi kitartunk. Szerdán a kormány tárgyalja az ügyünket, azt megvárjuk, és majd ezután kiderül, hogy mi a következő lépés – mondta az egyik szervező, Czifery Csaba.
A tüntetők közt olyan is van, aki már az 1990-es nagy taxisblokádon is részt vett: – A Kossuth téren álltam három napig, de más volt a hangulata: akkor egy országot, lakosságot képviseltünk, mindenki velünk volt, a lakók hordták nekünk az ételt, italt is – mondja a Borsnak Gáspár Károly. – Én voltam az, aki már akkor is ellenezte, hogy szétnyíljon a blokád, mert akkor legyőzöttek leszünk. Itt is ugyanez a helyzet: nyerünk vagy veszítünk. Ketten soha nem nyernek – szögezte le. Ô volt az, aki tüntetően leült a 9-es busz elé. A busz sofőrje válaszként egy hegedűt kapott elő és játszani kezdett. Károlyt társai elvitték az útból.
A világ több pontján is hasonló vitákba bonyolódtak a taxisok. Márciusban Németországban, májusban Olaszországban, júniusban Romániában hoztak tiltó rendeletet. Itt komoly bírságra is lehet számítani: akit Uberezésen kapnak, az 1000–5000 lejt fizethet, azaz körülbelül 70–350 ezer forintot. Így járt októberben a brazil Rio de Janeiró is, itt 500 dollárra, azaz közel 140 ezer forintra büntetik azt, aki sofőrködik. Franciaországban rosszabbul jártak, ott először összevertek egy Uber-utast, később a tüntető taxisok a rendőrökkel is összecsaptak, könnygázt vetettek be, több Uber-kocsit is felgyújtottak. A szolgáltatást itt is betiltották. Csak úgy, mint Dél-Koreában, ott ugyanis letartóztatták a helyi vezetőt, alkalmazottakat és segítőket is.
1990. október 25-én, délután jelentették be, hogy másnaptól a 86-os oktánszámú benzin 56 Ft-ba, a 92-es oktánszámú 59 Ft-ba, az ólommentes 61 Ft-ba, a 98-as oktánszámú benzin 62 forintba fog kerülni literenként. A gázolaj fogyasztói ára pedig literenként – kéntartalomtól függően – 42 és 43, 50, illetve 45 forintra emelkedik. Ez azt jelentette, hogy a benzin az eddigi árához képest 65 százalékkal, a gázolaj pedig 90 százalékkal többe fog kerülni. A változás hátterében többek között az Öböl-válság és Magyarország olajtartalékának lecsökkenése állt.