Kevesen maradtak, de elszántak a tüntető taxisok Budapest belvárosában, a Deák téren. Mint azt a Bors is megírta: a hivatásos taxisok az Uber alkalmazás ellen vonultak vasárnap éjfélkor a Deák térre, és autóikkal eltorlaszolták a forgalmat. A taxisok kedd reggelre mintegy harmincan maradtak a száznegyvenből, és két sávot nyitva hagytak a forgalomnak:
– Kicsit szomorúak vagyunk a széthúzás miatt, hogy ilyen kevesen maradtunk, de mi kitartunk. Szerdán a kormány tárgyalja az ügyünket, azt megvárjuk, és majd ezután kiderül, hogy mi a következő lépés – mondta az egyik szervező, Czifery Csaba.
A tüntetők közt olyan is van, aki már az 1990-es nagy taxisblokádon is részt vett: – A Kossuth téren álltam három napig, de más volt a hangulata: akkor egy országot, lakosságot képviseltünk, mindenki velünk volt, a lakók hordták nekünk az ételt, italt is – mondja a Borsnak Gáspár Károly. – Én voltam az, aki már akkor is ellenezte, hogy szétnyíljon a blokád, mert akkor legyőzöttek leszünk. Itt is ugyanez a helyzet: nyerünk vagy veszítünk. Ketten soha nem nyernek – szögezte le. Ô volt az, aki tüntetően leült a 9-es busz elé. A busz sofőrje válaszként egy hegedűt kapott elő és játszani kezdett. Károlyt társai elvitték az útból.
A világ több pontján is hasonló vitákba bonyolódtak a taxisok. Márciusban Németországban, májusban Olaszországban, júniusban Romániában hoztak tiltó rendeletet. Itt komoly bírságra is lehet számítani: akit Uberezésen kapnak, az 1000–5000 lejt fizethet, azaz körülbelül 70–350 ezer forintot. Így járt októberben a brazil Rio de Janeiró is, itt 500 dollárra, azaz közel 140 ezer forintra büntetik azt, aki sofőrködik. Franciaországban rosszabbul jártak, ott először összevertek egy Uber-utast, később a tüntető taxisok a rendőrökkel is összecsaptak, könnygázt vetettek be, több Uber-kocsit is felgyújtottak. A szolgáltatást itt is betiltották. Csak úgy, mint Dél-Koreában, ott ugyanis letartóztatták a helyi vezetőt, alkalmazottakat és segítőket is.
1990. október 25-én, délután jelentették be, hogy másnaptól a 86-os oktánszámú benzin 56 Ft-ba, a 92-es oktánszámú 59 Ft-ba, az ólommentes 61 Ft-ba, a 98-as oktánszámú benzin 62 forintba fog kerülni literenként. A gázolaj fogyasztói ára pedig literenként – kéntartalomtól függően – 42 és 43, 50, illetve 45 forintra emelkedik. Ez azt jelentette, hogy a benzin az eddigi árához képest 65 százalékkal, a gázolaj pedig 90 százalékkal többe fog kerülni. A változás hátterében többek között az Öböl-válság és Magyarország olajtartalékának lecsökkenése állt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.