A szerelvény az ezeréves magyar nemzet ajándéka volt az uralkodónak. Az 1896-os millenniumi ünnepségre készítették, hogy Ferenc József Bécsből ezzel a pompás vonattal érkezve nyissa meg a magyar kiállítást.
A vonat 1919-ben tűnt el. Az Iparművészeti Múzeum fotótára őriz róla egy különleges sorozatot, amit Klösz György, a budapesti városfotózás meghonosítója készített. Ezeket a közelmúltban digitalizálták. A fekete-fehér képek mellett a Vasúti és Közlekedési Közlöny 1896. május 24-i számának leírása alapján tudhatunk meg többet a szerelvényrôl, például azt, hogy öt kocsiból állt. A királynak és a királynénak egy-egy, a kíséretnek kettő és egy étkezőkocsi. Az öt vagonhoz tartozott még kettő a konyhahelyiségeknek.
A királyné kocsijának belső tere XVI. Lajos stílusában készült. Sissi vagonjában volt szalon, háló- és öltözőfülke, személyzeti fülke, illetve mellékhelyiség. A király kocsija egy előcsarnokból, szárnysegédi szalonból, királyi szalonból és hálóteremből állt. Még a mellékhelyiséget is pompás, neoreneszánsz stílusban rendezték be.
A fából készült burkolat díszítőelemei mellett a textíliákban a magyaros motívumok is nagy hangsúlyt kaptak. A királyi fülkében millenniumi mintával díszített Zsolnay-díszedények álltak. Az étkezőkocsi mennyezetét pedig a kor népszerű művésze, Lotz Károly által készített festmények díszítették.
Az udvari vonatot a Nyugati pályaudvar területén őrizték, 1919-ben azonban nyoma veszett. Egyes feltételezések szerint a román hadsereg hurcolta el. A királyi kocsiból egyedül a címeres dísztábla maradt meg…
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.