Milliókat költöttek a minisztériumok tavaly különböző kommunikációs feladatok ellátására. Egyes tárcák nem közölték nyíltan az adatokat...
Csak két minisztérium közölte nyíltan az MSZP-s Mesterházy Attila írásbeli kérdéseire, hogy mennyit költ például fotózásra és a miniszterek Facebook-oldalainak kezelésére.
Az Igazságügyi Minisztérium összesen 4,2 millió forintot költött fotózásra 2015-ben, az agrárminisztérium pedig egy főállású fotóst alkalmaz havi bruttó 380 ezer forintért. A bejegyzések szerkesztésére egyik tárca sem költ, legalábbis a szerződési tételekben külön nem szerepelnek.
A Pintér Sándor vezette Belügyminisztérium és a Simicskó István vezette Honvédelmi Minisztérium tavaly egyáltalán nem költött kommunikációs feladatokra. Szijjártó Péter külügyminiszter csak annyit árult el, hogy két fotóst alkalmaznak a diplomáciai eseményeken, de hogy mennyiért, arról nem nyilatkozott.
A legtöbb minisztérium azzal kerülte meg a válaszadást, hogy az összes megbízási szerződés felkerül a kormány internetes oldalára. Csakhogy itt tárcánként több száz szerződés adatai vannak feltöltve, ráadásul a tételeket gyakran homályosan nevezik meg. Egyértelmű leírások vannak azonban az Emberi Erőforrások Minisztériumának szerződései között. Találtunk például egy havi, nettó 532 ezer forintos szerződést beszédírói tevékenységre egy kommunikációs céggel, illetve vezetői és stratégiai tanácsadásra havi nettó 570 ezer forintért.
Balog Zoltán miniszter beszédeit csupán havi hatvanezer forintért dokumentálják, de a milánói Világkiállításon már nem spórolt a tárca. A milánói–magyar és a lombard–magyar kapcsolatokról 16 kisfilmet forgatott egy cég, és ezért 59,6 millió forintot számlázott. Orbán Viktor miniszterelnök fotósa továbbra is Burger Barna, akinek cégével tavaly évi kilencmillióért szerződött a Miniszterelnökség.