A kedvezményes ár nem jelenti azt, hogy a termékkel kapcsolatban ne élhetne utólag reklamációval. Minden termékre kétéves szavatossági időszak biztosított, melyből jótállásos termék esetén egy év kötelező jótállás. Gyártási hiba esetén a kereskedő ezen időszakon belül köteles helytállni a termék minőségéért.
Egy kormányrendelet szerint a tartós fogyasztási cikkekre tízezer forint felett kötelezően jár egy év jótállás. Amennyiben a termék eredeti ára tízezer forint feletti, de kedvezményesen ez alatt vettük meg, akkor azt kell figyelembe venni, amennyit ténylegesen kifizettünk, vagyis ha a drágább terméket tíz- ezer forintnál olcsóbban vettük, akkor nem jár rá a kötelező egy év jótállás.
Egy termék kapcsán az üzletben feltüntetett kétféle ár közül a kereskedő köteles az alacsonyabbat felszámítani. Ha nem így történik, s helyben nem intézik el a panaszát, úgy a vásárlók könyvébe érdemes beírnia, melyre harminc napon belül köteles érdemben válaszolni a társaság.
Az akciók esetében, különösen a +25% ingyen, illetve a 2+1 ajándék típusú akcióknál győződjenek meg arról, hogy az ingyenesen vagy ajándékba ígért termékrész, illetve termék valóban ingyen van-e. Lehet, hogy a bevásárlás hosszabb ideig fog tartani, de ezzel a körültekintéssel a pénztárcánkat óvjuk.
Amennyiben egy termék meghirdetett ára valószínűtlenül alacsony (például LED tv 10 000 Ft-ért), akkor számoljunk azzal, hogy a kereskedő honlapján tévesen szerepelhet a fogyasztói ár, így valószínűleg ezen az áron nem fogja tudni az adott árucikket értékesíteni.
A jótállási jegyet mindig töltesse ki és érvényesíttesse az eladóval, a későbbi jogérvényesítési problémák elkerülése érdekében! Ugyanakkor a jótállási jegy szabálytalan kitöltése vagy át nem adása miatt a fogyasztót joghátrány nem érheti.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.