Győri informatikusé a Vissza a jövőbe autója

informatikus
PUBLIKÁLÁS: 2015. október 12. 10:00
2015. október 21-ét világszerte várják a Vissza a jövőbe című trilógia rajongói. Marty McFly (Michael J. Fox) ugyanis ezen a napon érkezik meg a Dokival (Christopher Lloyd) 1985-ből. A legendás dátum elérkezése kapcsán a Bors felkutatta az első DeLoreant és tulajdonosát.
H. Á.

– Mindenki a trilógiából ismeri ezt a kocsit, hiszen egy DeLorean volt a dokiék időgépe. Pedig az autó saját története is filmbeillő – meséle Sid, a magyar DeLorean Klub alapítója. A győri informatikus 2008-ban jutott hozzá autójához, amit New Yorkból rendelt, tizenötezer dollárért (akkori árfolyam alapján több mint kétmillió forintot fizetett érte). Az övé a 7075-ös sorszámú autó – nagyjából ki­lencezret gyártottak ebből a típusból, mielőtt a gyár csődbe ment. 

– Az enyém 1981. november 25-én, éjjel 1 óra 30-kor gördült le a szalagról. 1982 februárjában ment csődbe a gyár, a triógia első része 1985-ben készült, tehát ha ez nincs, az autó már a feledés homályába veszett volna. A világon jelenleg háromezer DeLorean van forgalomban, ebből három van Magyarországon. 

A DeLorean karosszériája rozsdamentes acél, amit Sid gáztűzhelytisztítóval ápol, hiszen a legkisebb ujjlenyomat is rögtön meglátszódik rajta. A flakont a filmből ismert sportalmanach, és az eredetileg kávéfőző „fluxuskondenzátor” mellett tartja. A történet szerint ez a szerkezet repíti vissza Martyékat a jövőbe, illetve a múltba.

– Egy tankolás minimum fél óra, mert mindenki rögtön le akarja fotózni. Az utcán is gyakran megállítanak. Gyakran járunk születésnapokra, magánrendezvényekre is, a DeLorean mindenkinek mosolyt csal az arcára. A közelgő dátum miatt pedig egyenesen szétszednek – nevet a klub alapítója.

Az alkotók egyébként eredetileg nem autót, hanem egy szimpla hűtőszekrényt akartak a forgatókönybe írni a filmbéli időutazáshoz. 

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.