A budapesti házból egy ábrándozó női alak néz az egyik erkélyről. A Bors utánajárt a szobor legendájának. Az igazság meglepő.
A járdáról jól látszik a fák mögül felbukkanó női szobor az első emeleti erkélyen.
– A házat Ybl Lajos építész, Ybl Miklós unokaöccse tervezte az első világháború előtt – tudtuk meg.
A szobornak számos legendája ismert. A Tolnai Világlapja 1941. április 23-i számában a következőt írják: „Egy építészmérnök feleségét ábrázolja, aki még a világháború idején meghalt abban a pillanatban, amikor férje halálhírét megkapta. A halálhír tévesnek bizonyult, és a férj, amikor az orosz fogságból hazajött, felállította felesége szobrát az erkélyen.” Az Új Idők 1941. márciusi számában a történet így hangzik: „A világháború kitörésekor ifjú asszony búcsúzott férjétől, és az erkélyről nézett utána. Itt várta évekig a postát, amely levelet hoz tőle. Halálos hír érkezett, ami ezen az erkélyen ölte meg a fiatalasszonyt.”
A turisták elájulnak a romantikus történettől, egészen addig, míg az egyik lakó megelégeli a kérdezősködést, és felfedi a valóságot: nem szobor, valójában csak egy dísz, a menyasszony nem létezik deréktól lefelé. Az erkély sem erkély, csak egy kiugró faldarab. Egy 1958-as cikk meg is erősíti: az erkélyen könyöklő kőasszony ötletét a ház tervezőjének fia hozta Párizsból.
Pápai Manó a villát lánya, Irén számára építtette, aki férjével, dr. Preszler Jenő ügyvéddel élt itt, és úgy gondolták, az erkélyszobordísz szépíteni fogja az épületet. Azt már nem sejtették, hogy a különleges alkotással legendát teremtenek...