Sarodi Flóra tervező a budapesti közbringarendszer, a Bubi ötletén és sikerén fellelkesülve különleges hajót álmodott a magyar tengerre.
– Szeretem a Balatont, de a túlpartra való átjutáshoz elengedhetetlen buszos-vonatos ingázást nem – kezdi Sarodi Flóra tervező, aki a budapesti közbringarendszer, a Bubi ötletén és sikerén fellelkesülve különleges hajót álmodott a magyar tengerre.
– Alaposan elmerülve a jogszabályok és a közvélemény-kutatásom válaszainak tengerében két év alatt alkottam meg a Zádor 22-t – meséli a különleges formavilágú masináról.
A hét méter hosszú, elektromos hajtású vízi jármű a tervező szerint nem engedélyköteles, sőt hajólevelet és vezetői engedélyt sem igényel. Mi több, kialakítása során kerekes székesek is gond nélkül használhatják, vezethetik, a hűtős, GPS-es, szörf- és kerékpárszállításra egyaránt alkalmas, a padlójában asztalt, oldalában székeket rejtő, napozórészes hajót.
– Egy jármű 6–8 millió forintból kijönne, s komoly kikötők helyett jóval költséghatékonyabb dokkokkal lehetne körbeépíteni a tavat. Kezdetben félszáz állomást és 150 hajót tudnék elképzelni, melyek száma fokozatosan nőhetne. Becsléseim szerint a 6–8 fős jármű egyórás bérleti díja ötezer forintból kijöhetne, szezonbérlettel viszont még olcsóbb lehetne – vázolja az öt éven belül életképesnek tartott terveit a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem végzőse, aki jelenleg támogatókat keres a megvalósításhoz. Flórának nem ez lenne az első sikere: az ő nevéhez fűződnek a városligeti tó új csónakjai is.