Ilyet még Thomas, a gőzmozdony sem pipált! A Nógrád megyei város, Bátonyterenye határában olyan vasúti kereszteződés üzemel, ahol bizony jóideje egyetlen vasúti baleset sem történt. Merthogy vonat sem jár.
A sínek azonban változatlanul a helyükön, ottjártunkkor éppen frissen aszfaltoztak, gondosan ügyelve, hogy a vágányokat véletlenül se fedjék be. Pedig ha távolabb tekintünk, jól látszik, hogy a hosszú ideje érintetlen szakaszt visszaköveteli magának a természet. Lassan térdig érő növényzet zöldell, a síneket pedig leginkább az ott élők szárnyasai használják.
– Hiába nem jár erre vonat, a MÁV odafigyel a kereszteződésre. Ha meghibásodik a fénysorompó, 24 órán belül kiszállnak és javítják, sőt a hozzá tartozó elektromos szekrény óráját is rendszeresen leolvassák – magyarázza a vasút melletti vállalkozás vezetője, Nagy Ágnes, aki szerint már csak a felesleges fenntartás költségei miatt is fel kellene számolni a síneket. Arról nem beszélve, hogy az azon átkelő teherautók robajába beleremeg a föld a Nemti úton, de még az irodája asztalán lévő pohár víz is.
Nem csak ő, de a síneken túli szomszéd, a 23-as főút mellett élő Majoros Jánosné Manyika is szólt már a polgármesternek, de nem történt változás.
Kerestük a MÁV-ot, ahol közölték: a gyularakodói iparvágány kiágazás a szénbányászat megszüntetésével vált feleslegessé, ám felszámolása csak az azt használó cég lemondó nyilatkozatával indulhatott el. A vasúttársaság megkapta a bontási engedélyt a hatóságtól, mely 2016-ig érvényes. A sorompó készenléti állapotban üzemel, mert az átjáró még nem szűnt meg.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.