Kiforgatták Anikó bőröndjét a reptéren

biztosítás
PUBLIKÁLÁS: 2015. április 28. 10:00
Olvasónknak összetörték a bőröndjét és loptak is belőle, a biztosító csak a bőrönd árát fizeti ki. A Bors utánajárt a poggyászbiztosításnak.
Hu-Zo

– Március 19-én, csütörtökön érkeztem meg Bangkokból, Koppenhágán keresztül a Liszt Ferenc repülőtérre, 36 órás utazás után, 12 óra 30 perckor – mesélte Holubné Hunya Anikó a Borsnak.

– A poggyászok átvétele után szembesültem azzal, hogy a bőröndöm megsérült, összetört, amit azonnal bejelentettem. Erről jegyzőkönyvet készítettek. Mivel csak egy külső felmérés történt, így hazaérkezésem után vettem észre és ért az újabb sokk, hogy alul, ahol a kerekek vannak, ott is sérült, nyitva volt a cipzár. Néhány dolog hiányzott: két blúzom, s ami sokkal érzékenyebben érintett, a neszesszerem, amiben az összes kozmetikai felszerelésem volt. Ez nem két fillér. Mivel Szarvason lakom, az ügyintézés meglehetősen bonyolulttá vált. A legtöbb dolgot csak személyesen lehet intézni.

Holubné elutazása előtt külön biztosítást kötött a Groupama Garanciával, hogy ha bármilyen baja történik az utazása alatt, ne kerüljön lehetetlen szituációba. A stresszes helyzetben egy reménykeltő gondolata volt, hogy legalább a kárát meg fogják téríteni. Csakhogy ez nem olyan egyszerű.

– Sajnos én sem olvastam el – mint ahogy gondolom, az emberek többsége – azt a rengeteg betűt, ami a biztosítási feltételekben állt. Ezekkel csak utólag szembesültem. Kiderült: a poggyászom eltűnt darabjai után csak akkor fizetnek, ha például a szállodában kiraboltak, és azt a szállodaigazgató és a helyi rendőrség által felvett jegyzőkönyv is bizonyítja. A poggyászom hiánya nem minősül biztosítási eseménynek. A megrongálódott bőröndöm javítását ötezer forintig fizetik, amennyiben a repülőtársaság a kárt jegyzőkönyvben elismerte. Ha egy szerviz igazolást ad arról, hogy javíthatatlanná vált, akkor az
eredeti vásárlási számlán szereplő összeg káridőpontig avult értékét térítik meg. A poggyász hiányzó tárgyai után csak a repülőtársaság fizet kártérítést, de ott a helyzetemet az bonyolítja, hogy mindent angol nyelven kell majd intéznem. Nem tudom, mikorra kerül pont a dolog végére.

Ellenőrizze a csomagot!

Légiközlekedés esetében a feladott poggyászt a légitársaság felelős őrzésre veszi át. Ha a poggyászunkkal mégis valamilyen probléma (sérülés, eltűnés) adódna, a légitársaság fuvarozói felelőssége lép életbe – tájékoztatta a Borsot a Magyar Biztosítók Szövetsége. Mint megtudtuk, légiközlekedés igénybe vétele esetén javasolt:

1. Elolvasni a biztosítási szerződést, s ebből kiderül, hogy az adott módozat megfelel-e az elvárásainknak.

2. Már a tranzitban ellenőrizzük a csomagunkat, s ha bármilyen sérülést észlelünk, még ott, a helyszínen nézzük át a bőrönd tartalmát is, és vetessünk fel jegyzőkönyvet. (Ha ezt elmulasztottuk volna, még további három nap áll rendelkezésünkre a kár bejelentésére.)

3. Lehetőség szerint fóliáztassuk a bőröndöt/csomagot! Különösen ajánlott ez a megoldás, ha többszöri átszállással, hosszabb utazásra indulunk.

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.