A 22 éves Horváth Ilona 2010. március 15-én, a győri vasútállomáson esett ki a vonatból, majd egy tolató szerelvény halálra gázolta. A rendőrség balesetként vizsgálta az ügyet, s három év után lezárta úgy, hogy nem talált felelőst.
A család küzdelmének és kitartásának köszönhető, hogy az ügyészség végül nyomozást rendelt el. Mindez tavaly januárban történt, azóta egyszer (a nyáron) ismételték meg a helyszíni szemlét – vonat nélkül. Tudni kell, hogy ha öt éven belül nem lesz gyanúsítottja az ügynek, akkor elévül. Márpedig 2015. március 15-én lejár a határidő.
Nem csoda, hogy a család – bár már fenntartásokkal – nagy reményeket fűzött a keddi, megismételt helyszíni visszaállításhoz. Azt, hogy kettős érzelmekkel várták a vélhetően utolsó lehetőséget, mutatja, hogy készültek a Párizsból ismert felirattal: „Je suis Ilcsi” (én is Ilcsi vagyok).
A helyszínelésen a közlekedési szakértő egy új, saját teóriával állt elő. Ez merőben más verziót feltételez, lényege: a fiatal lány halálát az okozta, hogy háromszor rácsapódott a vonatajtó – tudtuk meg a család ügyvédjétől.
Ez azt jelentené, hogy a MÁV részéről semmilyen felelősség nem terhelne senkit. Beszédes ugyanakkor, hogy az igazságügyi orvos szakértő ehhez a teóriához nem csatlakozik, már csak azért sem, mert a hátsérülést nehéz a szemből érkező (ajtó)ütésekkel magyarázni.
A lány édesanyja korábban a Borsnak elmondta, hogy a hivatalos verzió szerint Ilcsi rossz járatra szállt, kiugrott a mozgó vonatból, és halálos sérüléseket szenvedett.
– Aznap káosz volt az állomáson, összevissza írták ki a járatokat. A vonat elején és végén más-más felirat állt, mert a szerelvény egyik fele Budapestre, a másik Sopronba ment, csak nem választották szét. Ilcsi ezért szállt rossz vonatra – állította az anya. De a horror csak ezután következett: családja szerint a lány kirohanhatott a kocsi ajtajához, aminek a zárja nem működött, így az kicsapódott, ő pedig kizuhant.
– A boncolási jegyzőkönyv szerint teste bal oldalán voltak kő okozta horzsolások és zúzódások, míg a rendőrségi és a MÁV-jegyzőkönyv szerint a hátán fekve gázolta el a tolató szerelvény, és a bal kezét levágta a kerék. Vajon hogyan fordulhatott meg 180 fokot a síneken? – teszi fel a kérdést az édesanya, aki szerint a kalauznak észre kellett volna vennie, hogy nem működik az ajtó, a szerelvény tolatásvezetője pedig nem volt a helyén, így nem észlelhette, hogy a lány a sínen fekszik.
A szülők azt feltételezik: a hivatalos verzióval ellentétben lányuk magához tért az esés után, meg is fordult a sínen, de hiába integetett, senki nem vette észre.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.