Veszélyes a hátsó ködlámpa, nem kell mindig használni!

közlekedés
PUBLIKÁLÁS: 2014. november 02. 10:30
Az őszi időjárás-változás minden évben alaposan megzavarja a közlekedés résztvevőit. Az idén egész sokáig kitartott a nyár, és a napokban érkezett hidegfront rengeteg balesetet okozott, a koccanástól a halálos kimenetelűig, pedig fokozott odafigyeléssel ezek elkerülhetők lettek volna.
T. G.

A legfontosabb talán, hogy alkalmazkodnunk kellene a megváltozott időjárási körülményekhez, nem csak a ruházatunkkal, a vezetési stílusunkkal is. Fontos lenne, hogy a szürke, borús időben mindenki használja a tompított fényszórót, városon kívül persze kötelező, de városon belül is segíti az időben történő felismerést. Ugyanakkor – hacsak nincsen hatalmas köd, amikor valóban az orráig sem lát az ember – felejtse el a hátsó ködlámpákat, ne kapcsolja be azokat!

Az ok egyszerű: elvakítja a hátul haladót, ráadásul fénye erősebb a féklámpáénál, így könnyen előfordulhat, hogy a ködlámpát használó autó fékezését nem érzékeli a mögötte haladó, és megtörténik a ráfutásos baleset.

Mindenképpen vizsgálja meg abroncsai állapotát! A KRESZ által megszabott 1,6 milliméteres profilmélység csupán egy lehetőség, de az autó biztonságos közlekedéséhez – főleg esős időben – édeskevés. Már érdemes felszereltetni a téli kerekeket.

Vizsgáltassa meg a futómű állapotát is! Egy kontroll néhány ezer forint, de a rossz utakon vagy épp a padkázások során könnyen elállítódott futómű sokat ronthat az autó kanyarstabilitásán, illetve fékezhetőségén.
A hidegebb útfelület, a reggeli páralecsapódások mind-mind az autó fékezhetőségének kárára mennek, így előrelátóan válasszon kisebb menetsebességet, és tartson nagyobb követési távolságot.

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.