Aktuális

Veszélyes a hátsó ködlámpa, nem kell mindig használni!

T. G.

Létrehozva: 2014.11.02.

Az őszi időjárás-változás minden évben alaposan megzavarja a közlekedés résztvevőit. Az idén egész sokáig kitartott a nyár, és a napokban érkezett hidegfront rengeteg balesetet okozott, a koccanástól a halálos kimenetelűig, pedig fokozott odafigyeléssel ezek elkerülhetők lettek volna.

A legfontosabb talán, hogy alkalmazkodnunk kellene a megváltozott időjárási körülményekhez, nem csak a ruházatunkkal, a vezetési stílusunkkal is. Fontos lenne, hogy a szürke, borús időben mindenki használja a tompított fényszórót, városon kívül persze kötelező, de városon belül is segíti az időben történő felismerést. Ugyanakkor – hacsak nincsen hatalmas köd, amikor valóban az orráig sem lát az ember – felejtse el a hátsó ködlámpákat, ne kapcsolja be azokat!

Az ok egyszerű: elvakítja a hátul haladót, ráadásul fénye erősebb a féklámpáénál, így könnyen előfordulhat, hogy a ködlámpát használó autó fékezését nem érzékeli a mögötte haladó, és megtörténik a ráfutásos baleset.

Mindenképpen vizsgálja meg abroncsai állapotát! A KRESZ által megszabott 1,6 milliméteres profilmélység csupán egy lehetőség, de az autó biztonságos közlekedéséhez – főleg esős időben – édeskevés. Már érdemes felszereltetni a téli kerekeket.

Vizsgáltassa meg a futómű állapotát is! Egy kontroll néhány ezer forint, de a rossz utakon vagy épp a padkázások során könnyen elállítódott futómű sokat ronthat az autó kanyarstabilitásán, illetve fékezhetőségén.
A hidegebb útfelület, a reggeli páralecsapódások mind-mind az autó fékezhetőségének kárára mennek, így előrelátóan válasszon kisebb menetsebességet, és tartson nagyobb követési távolságot.

Még egy kis fűszer jöhet? Iratkozzon fel a Bors-hírlevélre!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!
Ingatlanbazar.hu - Gyors. Okos. Országos
-

További cikkek