Vegye már föl valaki azt a fránya telefont! Ugye ismerős helyzet? A Bors most letesztelt néhány telefonos ügyfélszolgálatos céget.
Nincs annál bosszantóbb, amikor el szeretnénk intézni telefonon valamit, de semmire sem jutunk. Egy 2013-as törvény szerint öt percen belül biztosítania kell a szolgáltatónak egy „élő hangos” bejelentkezést. Nos, a Bors tesztjén több szolgáltató is megbukott.
Majd egy óra várakozás
A Vodafone-nál viszonylag hamar eljutottunk addig, hogy kapcsolják munkatársukat. Majd megszólalt a zene, majd két- percenként felhangzott a mondat, hogy munkatársaink foglaltak, hívása fontos számunkra, ezért kérjük, tartsa a vonalat. Így ment ez egészen 59 perc és 8 másodpercig, amikor felvették a telefont. Az ügyfélszolgálatos munkatárs arra a kérdésünkre, hogy az ötperces szabállyal szemben miért majdnem egy óra múlva volt kapcsolható, mindössze annyit mondott: sok a hívásuk, leterheltek a vonalaik... Kerestük a Vodafone illetékeseit is, de cikkünk megjelenéséig senki sem nyilatkozott a Borsnak.
Senki nem vette fel
A Telenornál és a Diginél nem jutottunk el élő hangig. A Telenornál nagyjából három percen keresztül egy automata géphang reklámozta a cég szolgáltatásait, majd bemondta, hogy kapcsoljuk munkatársunkat. Ezután zene szólt. Egészen 30 percig és 20 másodpercig, amikor megszakadt a vonal...
Bontott a vonal
A Diginél az automata három lehetőséget ajánlott fel. 1-es gombot kell nyomni, ha valaki új előfizető, 2-es gombot, ha meglévő és 4-es gombot, ha valaki a digifilm bemutatására vagy megrendelésére kíváncsi. Mi bármelyik gombot is nyomtuk, semmi nem történt. Végül 3 perc 20 másodpercnél bontott a vonal. Nem egyszer, sokszor.
Ötperces szabály
A törvény szerint biztosítani kell az ésszerű várakozási időn belüli hívásfogadást. Ezt öt percben jelölik meg. A tíz tesztelt cégből három simán megbukott a teszten. Meddig szórakoznak velünk?