Ijesztő: hat órát tévézünk naponta

tévézés
PUBLIKÁLÁS: 2014. november 14. 11:00
Egyetlen év alatt 64 ezerrel nőtt a televízió-elő­fizetők száma a tíz legnagyobb hazai szolgáltató adatai alapján. Ráadásul nemcsak többen, de többet is nézzük a tévét.
Bors

A varázsdoboz tovább tarol, s részmunkaidőben foglalkoztatja híveit – derül ki a Nielsen Közönségmérés legfrissebb adataiból. Az utóbbi hónapokban átlagosan 4 óra 25 percet tévéztek a magyarok, három perccel többet, mint az előző esztendő azonos időszakában. Bár a képet némileg árnyalja, hogy a 4 és 17 év közöttiek körében tíz perccel esett a napi tévénézési átlag. Minden más korosztálynál azonban érezhető növekedést mértek.

Egyre több előfizető

Az ötven év felettieknél az átlag 345 perc, azaz vannak, akik ezt a közel hatórás napi átlagot is túlszárnyalják! Ráadásul nemcsak többet, de többen is tévéznek hazánkban. Ez már a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) szeptemberi gyorsjelentéséből derül ki. A testület a tíz legnagyobb szolgáltató adatait alapul véve jelentette ki: egy év alatt 64 ezerrel nőtt a televízió-előfizetések száma, mely így eléri a 3 millió 73 ezret.

A növekedés okai kapcsán kerestük az NMHH-t.

– Az egyik befolyásoló ok lehet, hogy 2013 végére megtörtént a digitális átállás: az analóg földfelszíni sugárzású televíziós műsorszórás megszűnt, helyébe lépett a párhuzamosan már 2008 óta üzemelő digitális földfelszíni sugárzás – közölte kérdésünkre dr. Havasi Kornélia, az NMHH Kommunikációs Igazgatóságának munkatársa.

Magányosok műfaja

Réz András esztéta úgy véli, a tévé-előfizetések számának növekedése mögött társadalmi problémák is állhatnak.
– Szomorú okokat sejtek a háttérben. Az elszegényedést és az elmagányosodást. Minél kevésbé van valakinek munkája, feladata az életben, annál több időt tölt a tévé előtt. Akinek nincs társasága, vagy olyan helyen él, ahol szűkösek a lehetőségek, az a szabadidő eltöltéséhez jó eséllyel a televíziót hívja társul – magyarázza Réz András, aki szerint a mostani adatoknál is lehet még rosszabb.

– Itt nincs abszolút mélypont, s a tévé egyre lejjebb engedi a lécet. Azt hirdeti, nem kell iskolázottság, előképzettség, életbölcsesség ahhoz, hogy bekapcsolódj az általa kínált világba…

Hódít az okostelefon

A fiatalok ellenben kevesebbet tévéznek, Réz szerint azért, mert ez a generáció már nem a tévéből, hanem az interneten keresztül szerzi be az információt.

– Ez a folyamat erősödni fog a jövőben. Egyes televíziócsatornák, ráérezve erre, a kábeltévécsomagok előfizetése helyett olyan online tartalmat kínálnak, amit nemcsak otthon, de laptopon, táblagépen vagy ­éppen okostelefonon is lehet nézni. Elérkezhetünk oda is, hogy a fiatalok egyáltalán nem tartanak majd igényt a tévézésre.
 

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.