Bokros az interneten már elverte Tarlóst

Bokros Lajos
PUBLIKÁLÁS: 2014. október 09. 09:30
Ha a Facebookon döntenének a szavazók a választásokról, akkor új főpolgármestert választanak. Bokros Lajos ugyanis előzi Tarlós Istvánt. Az LMP-s Csárdi Antalt viszont alig ismerik.
F. A.

Ha most vasárnap az interneten tartanák a választást, akkor bizony Bokros Lajos nyerne. Már amennyiben a Facebookon dőlne el Budapest főpolgármesteri posztja. A baloldal által támogatott jobboldali jelölt ugyanis jóval több követőt tudhat magáénak, mint Tarlós István.

A MoMa jelöltjét ugyanis több mint húszezren követik a közösségi oldalon, szemben Tarlós alig 14 ezres táborával. Persze messzemenő következtetést nem igen lehet levonni a dologból, de egy valamire nem árt odafigyelni: Bokros alig két hét alatt lőtt ki (szeptember végén, Falus Ferenc visszalépése előtt alig 12 ezer követője volt), míg Tarlósnak négy éve lett volna gyűjtögetni a híveket. Az adatok szerint egyébként ő is szeptemberben gyűjtötte be a legtöbb követőt, pár ezerről nőtt jelentősen a kedvelői száma.

A harmadik helyen követői szinten Staudt Gábor áll, valószínűleg a szavazáson is így szerepel a Jobbik jelöltje.

Érdekes a „futottak még” kategóriában induló liberálisok helyzete is. Itt az egymástól olyan sokban azért nem különböző LMP-s Csárdi Antal és az MLP-s Bodnár Zoltán mérkőzik meg. A követők terén utóbbi áll jobban, nagyjából kétszer annyit gyűjtött, mint Csárdi. Viszont ha hozzávesszük, hogy a Magyar Liberális Párt több tízmillió forintból kampányol már hetek óta – Bodnár óriásplakátjai szeptember elején kerültek ki –, akkor kijelenthetjük: főpolgármester-jelöltjük ismertté tétele nem sikerült túl jól.

A nagy Facebook-választás 2014:

Bokros Lajos (MoMa) 20 686
Tarlós István (Fidesz-KDNP) 14 240
Staudt Gábor (Jobbik) 8597
Bodnár Zoltán (MLP) 2742
Csárdi Antal (LMP) 1434 

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.