Betegbiztosítást ajánlottak egy rokkantnyugdíjas nőnek a szegedi Raiffeisen Bankban. Domonkos Sándorné élt a lehetőséggel, de öt évvel a szerződéskötés után kiderült, aki rokkant, nem lehet biztosított. A szerződés szerint most egymillió forint járna az asszonynak.
A pórul járt nő transzparenssel a nyakában, fehér bottal a kezében tiltakozott a Kárász utcai bankfiók előtt – írta meg a Délmagyarország.
– A Raiffeisen Bank ügyfele vagyok, 2009-ben az ügyintéző felajánlotta, kössek biztosítást. A számlámhoz a Raiffeisen csoportos élet-, baleset- és betegbiztosítást választottam. A szerződés szerint a biztosító abban az esetben is fizet egymillió forintot, ha az egészségügyi állapotom romlik, ha a munkaképesség-csökkenés jelentős. Kitöltet-tek velem egy nyilatkozatot, amelyben tételesen felsoroltam a betegségeimet, valamint azt is rögzítették, hogy a szerződéskötés időpontjában 67 százalékos rokkant vagyok – mesélte az előzményeket Domonkos Sándorné.
A beteg asszony állapota 2014-re megromlott, az eddi-gi rehabilitációs ellátás helyett immár rokkantságit kap. – Májusban voltam felülvizsgálaton, megállapították, hogy az egészségkárosodás 94 százalékos. Az anyagot elküldtem a biztosítónak, hogy fizessék ki az egymilliót – mesélte egy Kárász utcai padon Domonkos Sándorné.
A rokkantnyugdíjas nőt a biztosító felhívta: nem tudnak fizetni. – Azt mondták, a bank hibázott, mert befogadta a nyilatkozatot. Állításuk szerint a szerződés nem is jött létre, visszautalták az öt év alatt befizetett pénzt – mutatta az UNIQA Biztosító Zrt.-től kapott levelet.
– Azzal semmi gond nem lenne, ha 2009-ben közlik: a betegségeim miatt nem köthetek biztosítást. De nem így történt. Abban a hitben éltem, hogyha bármi történik velem, a családomat nem terheli semmilyen költség – panaszolta a látás- és hallássérült asszony.
– Ha a bank tudatában volt a panaszos egészségügyi állapotának, és így is megkötötte a szerződést, akkor a felelősség a pénzintézeté – mondta Kertész József, a Szegedi Ügyvédi Kamara elnöke. – A rokkantnyugdíjas nő jogosult a biztosítási összegre. A biztosított vállalta a díjfizetést, a bank és a biztosító pedig a kockázatot. Az ügyfelet nem érheti kár amiatt, hogy a bank hibázott.
Kerestük az UNIQA Biztosító Zrt.-t és a Raiffeisen Bank Zrt.-t is, kérdéseinkre nem érkezett válasz.