A filmsztár: Helka
A Helka az egyik legrégebbi hajó a Balatonon közlekedők közül, még 1900 előtt építették. A második világháború idején, 1944 végén a német csapatok Balatonfüreden elsüllyesztették. Aztán volt presszó, majd 1996-os felújítása után ismét forgalomba helyezték. Érdekessége, hogy Bujtor István a Pogány Madonna című filmben erről a hajóról pofozta le a rosszfiúkat.
A legnagyobb: Szent Miklós
A Balatonon közlekedő legnagyobb személyhajó az 550 férőhelyes Szent Miklós. Törökországban épült, 2001-ben, a magyar tengeren 2005 óta jár. A felső fedélzetén diszkó működik. Érdekessége a tulipánorr, ami ritka a Balatonon, csak vízibuszokon látható.
Az első katamarán: Siófok
Ez az első katamarán típusú hajó a Balatonon, sokan találkozhatták már vele. A katamarán típusú hajó ötlete eredetileg külföldről származik: kicsi merülés, kevés víz alatti felület, nagy géperő, nagy utasbefogadó képesség. 400 fő befogadására alkalmas. 1978-ban épült, a Sión vontatták a Balatonra.
A legidősebb: Kelén
A Kelén kalandos története 1891-ig nyúlik vissza, ekkor építették. Alkatrészenként szállították a Balatonra. Füreden – más források szerint Siófokon – szerelték össze. A gőzöst 1945. március 25-én saját személyzete süllyesztette el Révfülöp előtt. Ezután újjáépítették, motort kapott és utasszállító lett. Az elöregedett hajó selejtezését és múzeummá alakítását tervezték 1989-ben, végül az angol BBC Televízióval kötött szerződés segítette elő a felújítását. Szerepelt az Ashenden című játékfilmben.
A kalandos: Szaturnusz
A Balaton egyik legszebb és legnagyobb vitorlása. Az 1955-ben épült, kétárbocos hajón egyedi hangulatot teremtenek a faelemek és az orrban kialakított kisméretű mozsárágyú, amit ki is lehet próbálni. A vitorláson huszonöten utazhatnak kényelmesen, kisebb rendezvényekre kibérelhető.
A legújabb: Szigliget
A 2012-ben épült óriási, háromszáz személyes hajó a Balatonon közlekedők közül a legújabb. Nagy ünnepség keretén belül kezdte meg első útját, hiszen negyven év után készült újra balatoni hajó. Nem kis fennakadásokkal szállították a tóra a hajóóriást: végig a Dunán, majd közúton, aztán bocsátották vízre. Az építés költsége háromszázmillió forint volt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.