Elkezdődött minden idők egyik legnagyobb tengeri mentési akciója, a Costa Concordia kiemelése. A 114 500 tonnás hajó megmozdításán 350 búvár és mérnök dolgozott.
A Costa Concordia 2012 januárjában szenvedett balesetet, amelyben harmincketten vesztették életüket. Most, két és fél évvel később végéhez közeledik a Giglio közelében zátonyra futott tengerjáró kiemelése a genoai kikötő közelében. A roppant nagy hajóroncsot centiről centire emelték fel a víz alatti mesterséges talapzatról. A várhatóan 6–7 napig tartó művelet során további egy méterrel emelik magasabbra a hajótestet, kivontatják a nyílt tengerre, és lehorgonyozzák. Ezután tovább emelik, végül a genoai kikötőbe vontatják, ahol szétszerelik.
Az oldalára dőlt Costa Concordia egyenesbe állítása mostanáig egymilliárd dollárt emésztett fel, amit a tulajdonos amerikai anyacége állt.
Érdekesség, hogy még mindig nem adták fel a reményt, hogy emberi maradványokat találnak, a hajón szolgáló indiai pincér, Russel Rebello holtteste még nem került elő, keresését akkor folytatják, amikor a roncs már a nyílt vízen lesz.
A mentésen dolgozó szakemberek tudják, hogy vállalkozásuk példa nélküli. – Mint minden, amit először tesznek, ez az akció is kockázatos, de biztosak vagyunk a dolgunkban. Minden a tervek szerint zajlik – nyilatkozta a BBC-nek Franco Porcellacchia mérnök.
A helyiek mindenesetre örülnek, hogy megszabadulnak a rozsdás szörnyetegtől. – Ennek a kísértethajónak az állandó látványa megviselt mindannyiunkat. Boldog vagyok, hogy elvontatják, mert ha csak ránéztünk, a halottak jutottak eszünkbe, és a hideg rázott minket – mondta Italo Arienti.