Készpénzzel, belföldön nyaral a többség

készpénz
PUBLIKÁLÁS: 2014. július 18. 16:30
Bár töretlen a Balaton népszerűsége, a magyarok alig fele utazik csak 2014 legforróbb évszakában. A többség családostól kel útra idén nyáron, készpénzt és bankkártyát visz magával, és belföldi célpontot választ – derül ki egy friss felmérésből.
Balajti Péter

Kétszer annyian süttetik a hasukat a Balatonon, mint Európa tengerpartjain – olvasható a Budapest Bank friss felmérésében. A kutatás szerint a lakosság mindössze 46 százaléka tervez utazást, s közülük minden harmadik a Balatont célozza meg. A többség bankkártya helyett készpénzzel készül a kikapcsolódásra: az átlagosan 118 ezer forintos keretbe nyolcnapos vakáció fér, amelyre a megkérdezettek 69 százaléka spórolt az év során.

Érthető a belföldi nyaralás sikere: Magyarország sokszínű, a kis távolságok miatt az utazási költség alacsonyabb, és a nyelvtudás hiánya sem jelent problémát, mint külföldön. Szép számmal vannak viszont, akik megtakarítás jelszóval éppen a vakációt húzzák ki a személyes szükségletek listájáról. Vajon pénzkidobás vagy befektetés a nyaralás? – kérdeztük Molnár Juditot, a Magyar Utazásszervezők és Utazásközvetítők Szövetségének szóvivőjét.

– Ha abból indulunk ki, hogy egy jó nyaralás során az ember testileg és lelkileg is feltöltődik, s utána sokkal hatékonyabban tudja ellátni a feladatait, már ez is komoly érv az utazás, a nyaralás mellett. Ám ennél jóval többet kapunk egy-egy kiruccanástól. Az ember minden életszakaszában tanul, az új tájak, emberek, kultúrák, ízek, világok megismerése, a személyes megtapasztalás maradandóvá teszi az élményeket, információkat. Arról nem is beszélve, hogy az utazás olyan testi-lelki szabadságélmény, amely nyitottá, elfogadóvá és érdeklődővé tesz, és a régi ismeretségek elmélyülésén túl akár új barátságok kialakulását is segítheti – sorolja meggyőző érveit a szakember.

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.