Egyre sürgetőbbé válik a Nyugati pályaudvar tetőrekonstrukciója: annyi rajta a lyuk, hogy lassan egyáltalán nem véd a csapadék ellen. Ha kint esik az eső, hiába van a fejünk fölött fedél, olyan érzés, mintha a pályaudvaron belül is szitálna.
– Legutóbb 2011-ben kezdődött el a tetőrekonstrukció műszaki előkészítése, melynek célja a Budapest – Nyugati pályaudvar teljes tetőfelületének felújítása volt.
Az engedélyezési terv elkészült, azonban ennek műszaki tartalmát, a MÁV által megvalósítani kívánt formában, azaz a teljes tetőfelület az épület többi részétől függetlenül történő felújítását, a hatóságok nem tudták támogatni – tudtuk meg a MÁV Zrt. Kommunikációs Igazgatóságától.
Jelenleg a hatóságok által elvárt műszaki tartalmú dokumentáció elkészítésének kiegészítő közbeszerzési eljárása zajlik. A mostani tervek szerint a pályaudvar teljes tetőfelületének felújítása 2015-ben és 2016-ban várható. A teljes tetőfelület felújításának becsült forrásigénye az eddig elkészült, jelenleg rendelkezésre álló tervek alapján megközelítőleg 1,5 milliárd forint.