Az elmúlt néhány évet az autógyárak útkeresése jellemezte. Miközben sorra hozzák a mindennapok autóit az üzlet fenntartásához, mindegyik kutatja, mivel válthatná ki a benzin- és dízelüzemű motorokat.
Minden autókiállítás nagy kérdése, vajon melyik cég hoz egy alternatív hajtást alkalmazó autót, legalább tanulmány formájában, de a Genfi Autószalon tapasztalata azt mutatja, az áttörés még mindig várat magára.
Az elektromos autók – bár alkalomról alkalomra előrukkolnak valami reményt adó újítással – akkumulátorainak fejlődése jelenleg nem bírja a kívánt tempót, sem teljesítményben, sem a költségoldalon. Sajnos egy valamirevaló elektromos áramforrás és a hozzá kapcsolódó rendszerek csaknem megkétszerezik egy azonos benzines modell árát. Így persze nagyon nehéz érvelni még a környezettudatos vásárlóknak is amellett, hogy miért fizessenek ki kétszer annyi pénzt egy feleannyit tudó autóért.
Genfben is feltűnt persze néhány fecske, örömteli, hogy a Volkswagen csoport is végre belépett erre a piacra, s a német gyártó talán lendületet ad ennek a reményteli szegmensnek is, mint tette azt néhány éve a Toyota a hibrid modellekkel.
A Nissan egy elektromos kisbuszt is tervezett már