Három ezermester egyévnyi szabad hétvégéjét áldozta arra, hogy elkészüljön a Wartburg limuzin. A hobbiból született, hét és fél méteres, még festést és némi bütykölést igénylő monstrumra egy tragédia miatt került árcímke.
Tízen is elférnek abban az eladásra kínált Wartburg limuzinban, amit nem az eisenachi gyárban, hanem egy nyíregyházi szerelőműhelyben raktak össze.
– Egykori főnökünk, Mihálkó Elek ötlete volt, hogy különféle járgányokat épít, hobbiból. Tetszett az elképzelése, ezért szívesen csatlakoztunk hozzá. A szabad hétvégéinken spéci kabriót, tűzoltóautót, hintót, mocsárjárót és gondolát is alkottunk, ám az egyik legnagyobb munkánk ez a hét és fél méter hosszú Wartburg limuzin – mutat az udvaron álló, tekintélyes méretű járműre Pristyák Zoltán.
– Emlékszem, Palicz Zolival együtt hármasban majdnem egy évig dolgoztunk azon, hogy három Wartburgból és különféle Opel Astra-alkatrészekből megszülethessen ez az egyedi masina. Akadtak kihívások az alváz megerősítésétől kezdve a spéci elemekig, amik a valóságban nem léteztek. Ami hiányzott, azt megalkottuk mi magunk.
Vezetőnk tragikus halála után, érthető módon, alábbhagyott a lendület, jelenleg pedig annyi a munkánk, hogy nincs időnk a festésre, műszaki pofozgatásra, befejezésre. Szinte útban van az udvaron, de nincs szívünk kettévágni. Ezért is került rá a jelképes százezer forintos árcímke, hátha egy szerető, esetleg autószerelő új tulaj örömét leli benne. De azon sem lepődnék meg, ha valaki kerti dísznek használná – árulja el az alkotócsapat tagja.