Évi 129 milliárdot költ prostira a magyar

pénz
PUBLIKÁLÁS: 2014. február 22. 12:15
Ételre és ruhára kevesebbet, prostituáltakra jóval többet költünk, mint az utóbbi években – derül ki egy kutatásból. A szakemberek szerint a prostituáltaknak ennek ellenére nem könnyű a megélhetés, és különféle akciókkal csábítják a kuncsaftokat.

Egy felmérés szerint többet költ a magyar ember prostituáltakra, mint kábítószerre. Az összeg az elmúlt években megkétszereződött, 63 milliárdról 129 (!) milliárdra. Legalábbis ezt mutatják a KSH 1995 és 2011 közötti adatai. Viszonyításképp: ez akkora összeg, mint amennyit a magyar háztartások könyvekre és újságokra költenek.

– Valóban megnőtt a prostituáltakhoz járók száma, legfőképpen a 30 és 45 év közötti férfiakra jellemző – ismerte el Csides Kata szexuálpszichológus. – Ez részben annak a tendenciának köszönhető, hogy a férfiak egyre tovább maradnak a szülői házban: anyuka mos, főz, takarít, nincs albérlet.

Ez nekik kényelmes. Szexre persze szükségük van, ellenben nem tartanak igényt egy partnerkapcsolatra. A vágykielégítésre prostituáltakat használnak: a szexuális élmény megvan, ellenben nincs kötöttség. Ezt tíz-tizenöt év múlva persze megbánják – mondta a szakember.

A Prostituáltak Érdekvédelmi Szervezetének elnöke, Földi Ágnes szerint azonban korántsem növekedtek a bevételeik: – Amikor a gazdasági válság beütött, a prostituáltak bevétele jelentősen csökkent, azóta is egyre kevesebb. Míg régen egy lánynak régen napi négy kuncsaftja volt, manapság hetente számolhat ennyivel – magyarázta az érdekvédő, aki elmondja: a lányok akciókkal és árleszállításokkal igyekeznek fellendíteni az üzletet.

– Nem ritka az egyet fizet, kettőt kap ajánlat, de megesik, hogy árengedményt adnak a lányok. Az árakat is lejjebb vitték, hiszen már a visszajáró vendégekre sem lehet számítani – panaszkodott Földi Ágnes.

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.