Még egy hétig, február 5-ig lehet véleményezni a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium javaslatát a KRESZ-módosításról. A szaktárca hivatalos oldalán olvasható javaslat egyik pontja nagyon érdekes.
Eszerint ugyanis a KRESZ előírná, hogy a jelentős sebességcsökkentést (a jármű megállásáig vagy a lassítás megszüntetéséig) a jövőben a jármű mindkét oldali első és hátsó irányjelzőjének egyidejű működtetésével, magyarul vészvillogóval kell jelezni.
– Én még nem gondolkodtam el ennek az egyébként kitűnően működő és hasznos gyakorlatnak a kötelezővé tételén. Mégpedig azért, mert nehéz, és talán nem is lehet pontosan szabályozni, hogy mikor kell alkalmazni. Így esetleg olyan autósokat is megbüntethetnének, akik nem követtek el semmit – mondja a Borsnak Pausz Ferenc. A közlekedési szakértő egy példát is mond.
– Ha azt írják elő, hogy hirtelen sebességcsökkentéskor kell bekapcsolni, az mit jelent? Szerintem mindenkinek mást. Már akkor alkalmazzam, ha két-három kocsi lassít előttem? Vagy csak akkor, ha egy egész sor alakult ki? Az sem világos, hogyan fognak szankcionálni – sorolja a variációkat Pausz, aki csak egyet nem szeretne: ha ebben a kérdésben elkapkodott megoldás születne, ami többet ártana, mint használna.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.