hetvenes években filmsztárokat megillető kényelemben és fényűzésben élt az egyik brit teamárka reklámarca, Choppers, a csimpánz. Szinte egész életét ötcsillagos szállodákban töltötte, minden kívánságát lesték, szendvicseken, csokoládén élt vagy ugyanazt a menüt ette, amit körülette az emberek. Annyira beilleszkedett a környezetébe, hogy úgy érezte, előrelépett az evolúcióban: embernek tartja magát.
A csimpánzok DNS-állománya több mint 98 százalékban megegyezik az emberével, rendkívül könnyen taníthatók, idővel Choppers képes volt teát készíteni, vasalni, zongorázni és angol vécét használni, később is inkább tévét nézett, semmint a fajtársaival játszott.
Az édes életnek azonban vége szakadt, már nem volt szükség rá, visszakerült az állatkertbe. A most 42 éves Choppers mély depresszióba zuhant, a leicestershire-i állatkert lakójaként sokszor csak kóvályog. – Össze van zavarodva, nem tudja, hogyan kommunikáljon a többi csimpánzzal, évek munkája lesz, amíg visszailleszkedik, már ha sikerül neki – idéz egy állatkerti dolgozót a Daily Mail.
– Rengeteg olyan dolgot nem tanult meg időben, amit egy majom már nagyon fiatalon tud. Choppers beszorult a majom- és az embervilág közé, és az sem segített neki, hogy sokáig az állatkertben is kiváltságokat élvezett. A mai napig megvannak azok a különleges tulajdonságai, amelyek híressé tették, de sokat kell még foglalkozni vele, hogy ismét boldog legyen – nyilatkozta dr. Charlotte Macdonald, az állatkert egyik vezetője.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.