A Ford rákapott az egyterűekre. Sorra jelennek meg családok, sportos életet kedvelők számára ajánlott autói, ezúttal a Transit Connectből faragtak remek utasszállítót.
A Transit Connect kisáruszállító jelenleg kategóriája egyik legpofásabb, legtágasabb és természetesen legújabb darabja. A hosszú tengelytávos változat igazán jó alap egy tágas személyszállító megalkotásához, és szerencsére a Fordnál nem is tétlenkedtek. Igaz, kívülről olyan hosszú az autó, mint egy vonatfütty, de ez belülről elképesztő méretű utasteret biztosít még hétszemélyes kivitelben is.
Mi több, hasonló kategóriás modellekhez képest még a hét személy mögött is van egy kellemes csomagtér. Az igazi csoda a raktérben persze öt személy esetén van, amennyiben nincsenek bent a harmadik sor ülései, a csomagtartó meghaladja a másfél köbméteres térfogatot, amit hajdanán egy billencs Zil teherautó is megirigyelt volna.
Persze egy személyautónak forgalmazott kocsinál fontos a komfortérzet, főleg az első két sorban, és a Tourneo Connect esetében erre sem lehet panasz. Talán az ülőlapok lehetnének hosszabbak, de ez igazán nem zavaró a pazar tervezésű műszerfal mellett. Érdekes mondjuk, hogy a fiestás középkonzolból kihagyták a navigáció lehetőségét, legalábbis erre vall, hogy a németországi teszten utólagosan az ablakra aggatott GPS mellett kellett autózni.
A műszerfal így is futurisztikus, különleges megoldás, hogy a kilométeróra árnyékolója is felhajtható rekeszt rejt. Az anyagok persze emlékeztetnek rá, hogy mégiscsak egy áruszállítóból alakították ki ezt a személyautót, kicsit kopogósak, de pont a teheralap miatt tuti tartósak lesznek.
Motorok terén nem cifráztak sokat a fordosok. A kocsiszekrény méretéhez képest egészen apró, bár sokszoros díjnyertes motorokat párosítottak, mégis támadnak az embernek kétségei, hogy az egyliteres benzines, bár száz lóerős, vagy az 1,6 literes dízelerőforrás elegen-dő-e egy csurig rakott autónak. A gyáriak persze határozottan állítják, nem lesz probléma, az azonban biztos, hogy egy hét személy+csomag konfigurációban, esetleg egy tetődobozzal megspékelve erősen gondolkodóba esik majd a 115 lóerős erőforrás mondjuk az érdi emelkedőn. Ugyanakkor sima, egyenletes tempó mellett a világból is kimegy az autó, a beígért 4,6 literes (teszt alatt 6,2 alá nem sikerült szorítani) fogyasztás esetén az autó hatótávolsága akár egy horvát tengerpart oda-visz-sza megjárásához is elegendő lehet.
Persze itt az ár. A rövid 5 személyes változat alapára 5,19 millió forint, sajnos „még egy nyamvadt klíma sincs benne” felszereltséggel, a hosszú Grand változat pedig 5,75 millió forintos vételárért vihető haza. A középső Ambiente felszereltségnél az ár már átlépi a hatmilliós összeget, de a csúcsmodell
7 millió felett van. Persze ezeket a konkurensekhez kell mérni.