A hazai autópiac nehéz időket él. Az új autók forgalmát szinte csak a flották tartják fent, míg a használt piacon a legnagyobb forgalom manapság az 1–1,5 millió forintért kínált autóknál tapasztalható. Ám felvetődik a kérdés, vajon milyen autót lehet ennyiért kapni?
Természetesen ebben az árkategóriában nem kell csodát várni – tudjuk meg Varró Jánostól, a Fehér úti Autó Univerzum használtautó-kereskedés társtulajdonosától –, de mérettől függően lehet találni igazán jó vételeket az egymillió forint alatti árkategóriában is.
Elsősorban a kisebb autóknál érdemes keresgélni annak, aki ennyi pénzt tud a gépkocsi vásárlásra szánni, s ami a legfontosabb: nagyon körültekintően kell eljárnia, esetleg szakember segítségét is bevonva, mert sajnos az óratekergetésről, a vásárlók megvezetéséről szóló hírek nem városi legendák.
A hazánkban igen népszerű Opel G Astra 2006-os és 2007-es évjáratú modelljeit nagy számban lehet kapni a használtautó-piacon. Ezek kínálati ára 900 ezer forinttól, állapottól függően akár 1,4 millió forintig terjed. Összességében el lehet mondani, reális ár-érték arányú autó (nincs sok extra, csak az alapelvárások: klíma, ABS, 2 légzsák, elektromos ablak, elektromos tükör), de megbízható, kiforrott konstrukció és ami fontos lehet egy használt járgánynál, olcsók az alkatrészei.
– Benzinesből a leggyakoribbak az 1,2-es, 1,4-es, 1,6-os erőforrással szerelt modellek. Az aránylag olcsó 1,2-es kicsit gyenge ehhez a mérethez, főleg ha a klímát is használja a tulaj. Ebben az árkategóriában a dízelt nem javaslom – mondja Varró János –, ilyen évjáratban valószínű a sokkal magasabb futásteljesítmény és a karbantartási költség is. A legkeresettebb az 1,4 16v twinport motoros (láncos a vezérlés), mert itt nincs vezérműszíj-szakadás, nem megy tönkre a motor. Ez is meglazulhat, de akkor hangosan csörög a lánc, így ez a hiba könnyen kiszűrhető.
Jóval százezer kilométer feletti futásról árulkodhat a kormányban lévő légzsákon a duda gombja, ami kiszakad, kidörzsölődik a használat során.
Kedvelt flottaautó volt a típus, de ez korántsem baj, mert ezek között találhatunk rendszeresen karbantartott, vezetett szervizkönyves, magyarországi autókat is.
A karosszéria terén nincsenek nagy csapdák. Jó vételnek számítanak azok a G Astrák, melyeken nincsenek törésnyomok, vagy szakszerűtlen javítás jelei, s az autó futásteljesítménye 150 ezer kilométer alatt van.