Menő ralibajnokkal ütközött Hende miniszter Audija

Hende Csaba
PUBLIKÁLÁS: 2013. szeptember 21. 10:00
Vállsérülést szenvedett, de napokon belül munkába akar állni Hende Csaba, ám gyógyulása akár egy évig is eltarthat a csütörtökön balesetet szenvedő honvédelmi miniszternek. A vétkes versenyautó pilótája többszörös magyar bajnok. Az ütközés előtti pillanatokban éppen Mitsubishijét tesztelte.
Bors

Egy raliautó tesztelése során ütközött egymásnak Hende Csaba konvoja és a vele szembe száguldó, egy kanyart éppen levágó Mitsubishi.

Hende a rezsicsökkentés mellett akart kampányolni Szécsényben. A várostól nyolc kilométerre járt, fél órája volt még a programig, amikor a két-három kilométernyi, szerpentines szakaszon bekövetkezett a baleset.

Autójának sebessége – az előzetes számítások szerint – nem érte el a 70 km/órát a 2122-es, keskeny hegyi úton haladva Nagylóc és Zsunypuszta között. Egy enyhén lejtős jobbkanyarban történt a karambol. 

– Az a szokás, hogy a ­ka­nyar­íve­ket próbálják ki egy-egy gyér forgalmú útszakaszon – magyarázta lapunknak egy névtelenségét kérő versenyző, hogy miért is következhetett be a baleset. – Ez néhány percet, vesz igénybe. Addig valaki leállítja a szembejövő autókat.

A honvédelmi miniszter szolgálati Audi A8-asát vezető sofőr azonban vélhetően senkit sem látott az út szélén. Hende kiemelten védett személy, így még ha sofőrje észre is veszi a versenyző integető társát, akkor sem állhatott volna meg. 

A miniszter az ütközés után maga szállt ki az autóból, melynek hátsó ülésén ült ­ta­nács­adó­já­val. Hende a vállát ficamította ki, sofőrje sokkot kapott, tanácsadója karcolásokkal megúszta. A minisztert mentőhelikopter szállította a budapesti Honvédkórházba. Tegnap már otthonában értük utol, de nem kívánt nyilatkozni. Az Audi totálkáros lett, motortere összetört, de utastere sértetlen maradt. 

Titkos tesztelés, engedélyek nélkül

Wartburggal kezdte 1990-ben a versenyzést az engedély nélküli tesztet végző V. Márton. A rendkívül sikeres, 43 éves szécsényi raliversenyző számos, különböző kategóriákban elért győzelmet aratott már. 1998-ban az autós gyorsasági szakág mind a négy hegyi futamát megnyerte. Csütörtökön a hét végi, Vác környéki versenyre ­készül­he­tett. 2011-ben ezen a helyszínen is diadalmaskodott. Versenyzett az idők során Skodával, Hondával, Mitsubishi Lancer EVO IX-cel. Utóbbit törte rommá csütörtök délután. V.-t a hírek szerint Budapesten ápolják.

Szécsényben jól ismerik a bajnokot

A versenyzőnek a szécsényiek szerint magas rendőri vezető az egyik rokona, és ezt gyakran hangoztatta is – írta az Index. Ezért a helyiek és a szécsényi rendőrök mindent elnéztek a pilótának. A portál szerint felsőbb rokoni kapcsolatával le tudta szerelni az útlezárások miatt intézkedni készülő rendőröket is.

Audi A8

Gyártás kezdete: 2011
Lóerő: 258
Motor: 3000–6300 cm3, dízel
Törésteszt: Kiváló minősítésű

Végsebesség: 250 km/óra
Ár: Típustól függően, újonnan 20 millió–36 millió Ft

Mitsubitsi Lancer EVO IX.

Gyártás: 2005 márciusa 
Lóerő: 280
Motor: 2000 cm3
Hat modellje közül az egyiket kifejezetten raliautók alapmodelljének szánták.

Törésteszt: Kiváló minősítésű

Végsebesség: 280 km/óra
Ár: Újonnan 10 990 000 forintba került

Még több hírért kattintson Facebook oldalunkra!

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.