Vállsérülést szenvedett, de napokon belül munkába akar állni Hende Csaba, ám gyógyulása akár egy évig is eltarthat a csütörtökön balesetet szenvedő honvédelmi miniszternek. A vétkes versenyautó pilótája többszörös magyar bajnok. Az ütközés előtti pillanatokban éppen Mitsubishijét tesztelte.
Egy raliautó tesztelése során ütközött egymásnak Hende Csaba konvoja és a vele szembe száguldó, egy kanyart éppen levágó Mitsubishi.
Hende a rezsicsökkentés mellett akart kampányolni Szécsényben. A várostól nyolc kilométerre járt, fél órája volt még a programig, amikor a két-három kilométernyi, szerpentines szakaszon bekövetkezett a baleset.
Autójának sebessége – az előzetes számítások szerint – nem érte el a 70 km/órát a 2122-es, keskeny hegyi úton haladva Nagylóc és Zsunypuszta között. Egy enyhén lejtős jobbkanyarban történt a karambol.
– Az a szokás, hogy a kanyaríveket próbálják ki egy-egy gyér forgalmú útszakaszon – magyarázta lapunknak egy névtelenségét kérő versenyző, hogy miért is következhetett be a baleset. – Ez néhány percet, vesz igénybe. Addig valaki leállítja a szembejövő autókat.
A honvédelmi miniszter szolgálati Audi A8-asát vezető sofőr azonban vélhetően senkit sem látott az út szélén. Hende kiemelten védett személy, így még ha sofőrje észre is veszi a versenyző integető társát, akkor sem állhatott volna meg.
A miniszter az ütközés után maga szállt ki az autóból, melynek hátsó ülésén ült tanácsadójával. Hende a vállát ficamította ki, sofőrje sokkot kapott, tanácsadója karcolásokkal megúszta. A minisztert mentőhelikopter szállította a budapesti Honvédkórházba. Tegnap már otthonában értük utol, de nem kívánt nyilatkozni. Az Audi totálkáros lett, motortere összetört, de utastere sértetlen maradt.
Titkos tesztelés, engedélyek nélkül
Wartburggal kezdte 1990-ben a versenyzést az engedély nélküli tesztet végző V. Márton. A rendkívül sikeres, 43 éves szécsényi raliversenyző számos, különböző kategóriákban elért győzelmet aratott már. 1998-ban az autós gyorsasági szakág mind a négy hegyi futamát megnyerte. Csütörtökön a hét végi, Vác környéki versenyre készülhetett. 2011-ben ezen a helyszínen is diadalmaskodott. Versenyzett az idők során Skodával, Hondával, Mitsubishi Lancer EVO IX-cel. Utóbbit törte rommá csütörtök délután. V.-t a hírek szerint Budapesten ápolják.
Szécsényben jól ismerik a bajnokot
A versenyzőnek a szécsényiek szerint magas rendőri vezető az egyik rokona, és ezt gyakran hangoztatta is – írta az Index. Ezért a helyiek és a szécsényi rendőrök mindent elnéztek a pilótának. A portál szerint felsőbb rokoni kapcsolatával le tudta szerelni az útlezárások miatt intézkedni készülő rendőröket is.
Audi A8
Gyártás kezdete: 2011
Lóerő: 258
Motor: 3000–6300 cm3, dízel
Törésteszt: Kiváló minősítésű
Végsebesség: 250 km/óra
Ár: Típustól függően, újonnan 20 millió–36 millió Ft
Mitsubitsi Lancer EVO IX.
Gyártás: 2005 márciusa
Lóerő: 280
Motor: 2000 cm3
Hat modellje közül az egyiket kifejezetten raliautók alapmodelljének szánták.
Törésteszt: Kiváló minősítésű
Végsebesség: 280 km/óra
Ár: Újonnan 10 990 000 forintba került
Még több hírért kattintson Facebook oldalunkra!