Aktuális

Spórolásból bringázik a legtöbb magyar

Hu-Zo

Létrehozva: 2013.07.08.

Leleményes módon takarékoskodik a magyar. Egy kutatás szerint egyre többen használják kerékpárjukat munkába járáshoz a drága autózás és tömegközlekedés helyett. Tőlünk nyugatra ezért még fizetnek is a polgároknak.

A magyarok 34,1 százaléka az utóbbi két-három évben többet használta kerékpárját közlekedési eszközként, mint korábban. Így akár havi tízezer forintot
is megtakarítanak. Legalábbis ez derül ki az aegondirekt.hu felméréséből, amely huszonkét­ezer bringás megkérdezésével készült.

Nyugat-Európa több országában adókedvezményekkel ösztönzik a kétkerekűek használatát.

Bécsben nemcsak az autósok kaphatnak költségtérítést a munkáltatójuktól, hanem azok is, akik kerékpárral járnak dolgozni. Belgiumban, Hollandiában és Nagy-Britanniában azok kapnak többet, akik messzebbről tekernek, ugyanis a fizetség a megtett kilométerek után jár. Belgiumban 20 eurócentet, azaz 60 forintot lehet leírni kilométerenként, Hollandiában 15 centet (45 forintot), Nagy-Britanniában pedig mérföldenként adnak 20 pennyt, az-az kilométerenként mintegy
70 forintot. Belgiumban annyira népszerű ez a kezdeményezés, hogy a 2006-ban mért 140 ezerhez képest 2010-ben már 270 ezren tekertek a munkába.

A Magyar Kerékpáros Klub elnöke szerint ilyen „veszély” nem fenyegeti a hazai kerékpározókat. – Sajnos kevés esélyt látok arra, hogy nálunk is bevezessenek ehhez hasonló kedvezményeket – mondta lapunknak László János. A klub elnöke ugyanakkor nagyon örül annak, hogy Magyarországon is rohamosan terjed a kerékpá­rozás. – Budapesten a hétköznapi közlekedésben 40-50 százalékkal nő a kerékpározók száma évente. Végre kormányzati és önkormányzati szándék is kellene az úthálózat intenzív fejlesztésére – tette hozzá.

Csomor Csilla azok közé tartozik, akik maximálisan kihasználják a bicikli előnyeit.

– Budán, a város szélén lakom, ezért a környéken a napi teendőimet kerékpáron közlekedve intézem. Így sokat spórolok is – mondja lapunknak a színésznő, aki természetesen nagyobb távolságokra autóval jár. Abban, hogy ennyire megszerette a kerékpározást, egy sajnálatos sérülés is szerepet játszott.

– Tizennégy éve volt egy térdszalagműtétem, azóta nem szabad például futnom vagy teniszeznem, de kerékpározni igen. Annyira megszerettem a biciklizést, hogy tavaly váltóban elindultam egy balatoni triatlonversenyen, ahol a nagy emelkedőkkel tarkított úton harminc kilométert tettem meg – meséli Csomor Csilla, aki szintén úgy véli, hogy jobban kellene ösztönözni a kerékpáros közlekedést.

Az osztrák főváros egyik fő célja, hogy öt év alatt a 6,7 százalékos biciklis közlekedési arányt 10 százalékra emelje.

Ezt infrastruktúrafejlesztéssel és pozitív kampányokkal kívánják elérni, s ennek keretében lett 2013 a biciklizés éve az osztrák fővárosban. Ha így folytatják, sikerül. Nekik…
 

Még egy kis fűszer jöhet? Iratkozzon fel a Bors-hírlevélre!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!
Ingatlanbazar.hu - Gyors. Okos. Országos
-

További cikkek