Spórolásból bringázik a legtöbb magyar

közlekedés
PUBLIKÁLÁS: 2013. július 08. 16:00
Leleményes módon takarékoskodik a magyar. Egy kutatás szerint egyre többen használják kerékpárjukat munkába járáshoz a drága autózás és tömegközlekedés helyett. Tőlünk nyugatra ezért még fizetnek is a polgároknak.
Hu-Zo

A magyarok 34,1 százaléka az utóbbi két-három évben többet használta kerékpárját közlekedési eszközként, mint korábban. Így akár havi tízezer forintot
is megtakarítanak. Legalábbis ez derül ki az aegondirekt.hu felméréséből, amely huszonkét­ezer bringás megkérdezésével készült.

Nyugat-Európa több országában adókedvezményekkel ösztönzik a kétkerekűek használatát.

Bécsben nemcsak az autósok kaphatnak költségtérítést a munkáltatójuktól, hanem azok is, akik kerékpárral járnak dolgozni. Belgiumban, Hollandiában és Nagy-Britanniában azok kapnak többet, akik messzebbről tekernek, ugyanis a fizetség a megtett kilométerek után jár. Belgiumban 20 eurócentet, azaz 60 forintot lehet leírni kilométerenként, Hollandiában 15 centet (45 forintot), Nagy-Britanniában pedig mérföldenként adnak 20 pennyt, az-az kilométerenként mintegy
70 forintot. Belgiumban annyira népszerű ez a kezdeményezés, hogy a 2006-ban mért 140 ezerhez képest 2010-ben már 270 ezren tekertek a munkába.

A Magyar Kerékpáros Klub elnöke szerint ilyen „veszély” nem fenyegeti a hazai kerékpározókat. – Sajnos kevés esélyt látok arra, hogy nálunk is bevezessenek ehhez hasonló kedvezményeket – mondta lapunknak László János. A klub elnöke ugyanakkor nagyon örül annak, hogy Magyarországon is rohamosan terjed a kerékpá­rozás. – Budapesten a hétköznapi közlekedésben 40-50 százalékkal nő a kerékpározók száma évente. Végre kormányzati és önkormányzati szándék is kellene az úthálózat intenzív fejlesztésére – tette hozzá.

Csomor Csilla azok közé tartozik, akik maximálisan kihasználják a bicikli előnyeit.

– Budán, a város szélén lakom, ezért a környéken a napi teendőimet kerékpáron közlekedve intézem. Így sokat spórolok is – mondja lapunknak a színésznő, aki természetesen nagyobb távolságokra autóval jár. Abban, hogy ennyire megszerette a kerékpározást, egy sajnálatos sérülés is szerepet játszott.

– Tizennégy éve volt egy térdszalagműtétem, azóta nem szabad például futnom vagy teniszeznem, de kerékpározni igen. Annyira megszerettem a biciklizést, hogy tavaly váltóban elindultam egy balatoni triatlonversenyen, ahol a nagy emelkedőkkel tarkított úton harminc kilométert tettem meg – meséli Csomor Csilla, aki szintén úgy véli, hogy jobban kellene ösztönözni a kerékpáros közlekedést.

Az osztrák főváros egyik fő célja, hogy öt év alatt a 6,7 százalékos biciklis közlekedési arányt 10 százalékra emelje.

Ezt infrastruktúrafejlesztéssel és pozitív kampányokkal kívánják elérni, s ennek keretében lett 2013 a biciklizés éve az osztrák fővárosban. Ha így folytatják, sikerül. Nekik…
 

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.