Az Audi folyamatosan fejleszti győri gyárát. Az eddig csupán motorok gyártásával, illetve néhány modell összeszerelésével foglalkozó üzem egy jelentős beruházás után immáron teljes egészében is képes autót gyártani. Az első modell az A3 Sedan.
Egy olyan cégóriásnál, mint az Audi nincsenek véletlenek. Biztosan jó okai vannak, hogy a győri Audi gyár első saját gyártású autója az A3 limuzin változata lett. Tradícionális okokat is kereshetünk, hiszen a régióban mindig is a klasszikus felépítésű, motorház-utastér-csomagtartó formájú 4 ajtós autók voltak kedveltek, de azt is tudjuk, hogy a magyar piacon eladható autók száma nem indokolja egy gyár felépítését. Sokkal inkább érdekes lehet egy ilyen modell az amerikai, illetve a távolkeleti piacokra. Mindenesetre örüljünk neki, hogy az Audi ilyen szinten számol velünk hosszútávon.
Az A3 limuzin ráadásul egy nagyon jó kis autó. Legfőbb erénye, hogy a gondos tervezésnek köszönhetően az autó vonalai nem sugallják, hogy a csomagtartót utólag akasztották volna a kocsiszekrényre: harmonikus, és enyhén sportos a megjelenése. Érdekes tény, hogy a legendás A4 első modelljével azonos méretű az új A3, ami jól mutatja a piaci méretváltozásokat az elmúlt két évtizedben.
Az arányos forma köszönhető a hosszabb padlólemeznek is, s emiatt még a hátsó üléseken is kényelmes az utazás akár felnőttek számára is. Az autó kidolgozottságában teljesen beleillik az Audi világába, nem spóroltak ezen a modellen sem a mérnökök. Persze a kedvezőbbnek mondható alapárú modell nem tükrözi az A3 limuzin potenciálját, de örömteli, hogy akinek van rá kerete, már ebbe az autóba is sok szép extrát rendelhet. Ilyen a sávelhagyást akadályozó elektronika, az önálló beparkolást végző rendszer, vagy épp az adaptív tempomat, mely az elölhaladóhoz képest isváltoztat az autó sebességén.
Az alacsonyabb fogyasztás elérését szolgálja a start/stop elektronika, vagy a fékenergia visszanyerés, vagy még a 4 hengeres 1,4 literes motornál is a nyugodt autózásnál lekapcsolódó két henger. A 140 lóerős erőforrás így akár 4,7 liter üzemanyaggal is beérheti százon, ami szép teljesítmény a kategóriában. A tempósabb autózást kedvelők választhatnak 300 lóerős változatot is a benzinesek közül, míg a dízelmotorok 105, 150 vagy épp 184 lóerővel csábítják a potenciális vásárlókat. Jelenleg a kezdő ár 7,3 millió forint a 140 lóerős motorral, de őszre ígérik a 125 lóerős motoros, már 6,3 millióért megvásárolható változatot is.