Aktuális

Borsos az ára az első magyar Audinak

Bors

2013. június 23. vasárnap 15:00

Az Audi folyamatosan fejleszti győri gyárát. Az eddig csupán motorok gyártásával, illetve néhány modell összeszerelésével foglalkozó üzem egy jelentős beruházás után immáron teljes egészében is képes autót gyártani. Az első modell az A3 Sedan.

Egy olyan cégóriásnál, mint az Audi nincsenek véletlenek. Biztosan jó okai vannak, hogy a győri Audi gyár első saját gyártású autója az A3 limuzin változata lett. Tradícionális okokat is kereshetünk, hiszen a régióban mindig is a klasszikus felépítésű, motorház-utastér-cso­mag­tartó formájú 4 ajtós autók voltak kedveltek, de azt is tudjuk, hogy a magyar piacon eladható autók száma nem indokolja egy gyár felépítését. Sokkal inkább érdekes lehet egy ilyen modell az amerikai, illetve a távolkeleti piacokra. Mindenesetre örüljünk neki, hogy az Audi ilyen szinten számol velünk hosszútávon.

Az A3 limuzin ráadásul egy nagyon jó kis autó. Legfőbb erénye, hogy a gondos tervezésnek köszönhetően az autó vonalai nem sugallják, hogy a csomagtartót utólag akasztották volna a kocsiszekrényre: harmonikus, és enyhén sportos a megjelenése. Érdekes tény, hogy a legendás A4 első modelljével azonos méretű az új A3, ami jól mutatja a piaci méretváltozásokat az elmúlt két évtizedben.

Az arányos forma köszönhető a hosszabb padlólemeznek is, s emiatt még a hátsó üléseken is kényelmes az utazás akár felnőttek számára is. Az autó kidolgozottságában teljesen beleillik az Audi világába, nem spóroltak ezen a modellen sem a mérnökök. Persze a kedvezőbbnek mondható alapárú modell nem tükrözi az A3 limuzin potenciálját, de örömteli, hogy akinek van rá kerete, már ebbe az autóba is sok szép extrát rendelhet. Ilyen a sávelhagyást akadályozó elektronika, az önálló beparkolást végző rendszer, vagy épp az adaptív tempomat, mely az elölhaladóhoz képest isváltoztat az autó sebességén.

Az alacsonyabb fogyasztás elérését szolgálja a start/stop elektronika, vagy a fékenergia visszanyerés, vagy még a 4 hengeres 1,4 literes motornál is a nyugodt autózásnál lekapcsolódó két henger. A 140 lóerős erőforrás így akár 4,7 liter üzemanyaggal is beérheti százon, ami szép teljesítmény a kategóriában. A tempósabb autózást kedvelők választhatnak 300 lóerős változatot is a benzinesek közül, míg a dízelmotorok 105, 150 vagy épp 184 lóerővel csábítják a potenciális vásárlókat. Jelenleg a kezdő ár 7,3 millió forint a 140 lóerős motorral, de őszre ígérik a 125 lóerős motoros, már 6,3 millióért megvásárolható változatot is. 

További cikkek

Népszavazás

A baloldali Political Capital szerint Karácsony és a baloldal össze-vissza beszél

Tragédia

Négymilliárdos kártérítést követelnek a Hableány-tragédia áldozatainak hozzátartozói

Ez is érdekelhet

life.hu

Csollány Szilveszter ötven napja küzd az életéért: Zacher Gábor elmondta, van-e esély a felépülésére

borsonline.hu

Brutális balesetben elhunyt nyíregyházi anya utolsó szavai: "Szia drágám, délután jövök érted"

travelo.hu

Vaddisznó sétált az M1-es tatabányai felhajtóján

vaol.hu

50 napja van kómában Csollány Szilveszter, Zacher Gábor szerint van remény

origo.hu

Élményszerű digitális oktatást szeretne a Telekom

origo.hu

Emberi ürülékkel orvosolnák a műtrágyahiányt Észak-Koreában

origo.hu

Soha nem látott szalagkorlát épül egy magyar út mellett, meg fog lepődni, hogy néz ki - fotók

vg.hu

Hatalmas pofont kapott a Netflix

vg.hu

Februártól kötelező a koronavírus elleni oltás Ausztriában

origo.hu

Drámaian emelkedett Svédországban a nemi erőszakok száma