Küllők helyett rugók biztosítják a merevítést és a felfüggesztést évezredek óta – de lehet, hogy már nem sokáig. Helyette a kerékagy és a gumitömlő közé speciális, rugózó felületet helyezett el egy nottinghami gépészmérnök. Sam Pearce mindenképpen megoldást szeretett volna találni a zötykölődés problémájára.
– Imádok kerékpározni, ám terepen, göröngyös úton igen gyakran éltem át kellemetlen órákat, a térdem és az ülepem egyaránt bánta – idézte fel, miért kezdett el gondolkodni az új megoldáson.
Az isteni szikra egy repülőtéren érkezett, amikor Pearce egy kismamát látott, aki a babakocsijával megpróbálta leküzdeni a járda- és padkasor képezte akadálypályát. – A kicsi úgy rázkódott, többször majd kiesett” – nyilatkozta a Daily Mailnek. Ott, azon nyomban nekilátott a tervezésnek, és leskiccelte az első változatot. A megvalósításhoz azonban hosszú út vezetett, egészen pontosan hét év és közel 50 ezer fontnyi (18 millió forint) befektetés.
De a prototípus elkészült, és ebben szénszálas ötvözet alkotja a küllőket helyettesítő rugózatot; különös, de a szerkezetet egy íjgyártó készíti. A feltaláló legnagyobb gondja jelenleg az, hogy a megoldás egyelőre csupán a kisebb (20-as kerékpárméretű) kerekeknél működik, igaz, aki kipróbálta, állítja: a göröngyös, döcögős úton olyan a rugós kerékkel haladni, mintha lovagolnánk vagy egy kiváló rugózású autóval utaznánk.
Apropó, autó: a tervező szerint a jövőben motorok és autók alatt is futhatnak majd a rugós kerekek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.