Aktuális

Kis pénzből fenntartható az olcsó kocsi

Bors

Létrehozva: 2013.04.03.

Mióta az új autók eladása drasztikusan visszaesett, szép lassan felkúszott a most futó kocsik átlagéletkora: jelenleg közelít a 12 évhez. E folyamatnak ugyanakkor előnye is van: kellő körültekintéssel kedvező áron kaphatunk kis pénzből fenntartható verdát.

A hazai használtautó-piacon az 500 ezer és 1,5 millió forint közötti árú járművek a legkelendőbbek, tény ugyanakkor az is, hogy a forgalom évek óta lejtmenetben van. Tavaly kilencszázalékos csökkenést mértek – tájékoztatta a Borsot a PBA Biztosítási Alkusz.

Tény ugyanakkor – tudtuk meg –, hogy a tulajdonosok mind kevesebb pénzt fordítanak karbantartásra, ezért az autók műszaki állapota folyamatosan romlik, s ez év végére a járművek átlagéletkora eléri a 13 évet. Ha azonban alaposan körülnéz, akkor egy megkímélt, jó állapotban lévő, középkategóriás autót 900 ezer-1 millió forint körüli áron találhat, s ennek biztosítása sem sodorja anyagi csődbe: havi 3-4 ezer forintért már köthet teljes körű cascót, ami a kötelező biztosítással együtt így havi ötezer forintot tesz ki.

Mindez annak köszönhető, hogy az elmúlt esztendőben jelentősen csökkentették díjaikat a biztosítók, ráadásul több cég kínál kimondottan nyolc évnél öregebb autókra köthető cascót.

Lássuk pontokba szedve, mi az, amire feltétlenül tanácsos figyelnie használtautó-vásárlásnál

- Derítsük ki az autó múltját! Ennek egyik eszköze lehet a szervizfüzet ellenőrzése, de mivel előfordulhat, hogy azt meghamisítják, inkább keressünk fel egy márkaszervizt, ahol az állapotfelmérés részeként lekérhetjük az autó hazai, illetve nemzetközi szervizmúltját is.

- Az autón kívülről befelé haladva elsőként a külső sérüléseket, karcolásokat, illetve az elemek összeillesztését vegyük szemügyre. Egy festékvastagság-mérő segíthet kideríteni, mely karosszériaelemeket fényezték újra.

- Ránézésre is látható, hogy mennyire kopottak a gumiabroncsok, míg a fékek a keréktárcsán keresztül tapinthatók. A barázdált féktárcsa kopott rendszerre utal, amelynek megjavíttatása az egyik legdrágább munka.

- Nézzük át alaposan a szélvédő esetleges hibáit, s vizsgáljuk meg a fényszórót, a hátsó lámpát, valamint az irányjelzőket is! A kopott, lemattult fényszóró cserére szorulhat, ami százezres nagyságrendű összeg is lehet.

- Ellenőrizze az utasteret! Nézze meg, mennyire kopott a kormány, a váltókar, illetve a pedálok. Az ülések kárpitozásán, kifejezetten a vezetőülésen látszik, ha sokat használták az járgányt. Miután az elektronikus kilométerórákat is visszaállítják sajnos igen gyakran, az ott feltüntetett adatokat kezeljük úgy, hogy minimum annyi van az autóban.

Még egy kis fűszer jöhet? Iratkozzon fel a Bors-hírlevélre!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!
Ingatlanbazar.hu - Gyors. Okos. Országos
-

További cikkek