Drága műanyaggal próbálkozik a Skoda

vonalvezetés
PUBLIKÁLÁS: 2013. február 10. 21:00
Látványos fejlődésen megy keresztül a Skoda az elmúlt másfél évtizedben. Az első új generációs Octavia kivonulása óta keletkezett méretbeli űrt most a Rapiddal pótolják.

Még jól emlékszem az első Octavia bemutatására, majd innen kezdve azokra a modellekre, melyek feledtetik a régi skodás érzéseimet. Az Octavia kategóriájának egyik legnagyobb autója volt, de egy nagy hibával rendelkezett: a hátsó ülés előtti lábtér érthetetlenül kicsire sikerült.

Persze a második generációra ezt már kijavították, de egyben tovább nőtt a kocsi, így hagyva maga mögött egy méretosztályt, mely a kisebb Fabiától elválasztja.
Ezt ismerték fel a skodások, és gyorsan be is tömik a lyukat, megérkezett a Rapid, mely hasonló méretű, mint az első generációs Octavia, viszont már van lábtér hátul, illetve hasonlóan bődületes méretű a csomagtér, így kifejezetten családi autónak gondolhatnánk.

Fizikailag az is, az árát tekintve azonban nem, pedig a Skoda korábban a kifejezetten jó ár-érték aránya miatt volt kedvelt.

Pedig az autón – bár korrektül össze van rakva – a műanyagok dominanciája szembeötlő, a kormány fogása sem egy hatalmas élmény, és olyan kis egyszerű az egész.

Mindeközben a remek 1,2 literes turbós motorral jól mozog és kellemesen fogyaszt a Rapid, az autó 3,2 milliós alapárát helyből 1 millióval megtolja, és akkor nem beszéltünk a tesztautóban lévő nem túl fényűző extrákról, melyek végül 4,9 milliós vételárat adnak. Erre szokták mondani: ha ez komoly, akkor nem vicces.  

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.