Látványos fejlődésen megy keresztül a Skoda az elmúlt másfél évtizedben. Az első új generációs Octavia kivonulása óta keletkezett méretbeli űrt most a Rapiddal pótolják.
Még jól emlékszem az első Octavia bemutatására, majd innen kezdve azokra a modellekre, melyek feledtetik a régi skodás érzéseimet. Az Octavia kategóriájának egyik legnagyobb autója volt, de egy nagy hibával rendelkezett: a hátsó ülés előtti lábtér érthetetlenül kicsire sikerült.
Persze a második generációra ezt már kijavították, de egyben tovább nőtt a kocsi, így hagyva maga mögött egy méretosztályt, mely a kisebb Fabiától elválasztja.
Ezt ismerték fel a skodások, és gyorsan be is tömik a lyukat, megérkezett a Rapid, mely hasonló méretű, mint az első generációs Octavia, viszont már van lábtér hátul, illetve hasonlóan bődületes méretű a csomagtér, így kifejezetten családi autónak gondolhatnánk.
Fizikailag az is, az árát tekintve azonban nem, pedig a Skoda korábban a kifejezetten jó ár-érték aránya miatt volt kedvelt.
Pedig az autón – bár korrektül össze van rakva – a műanyagok dominanciája szembeötlő, a kormány fogása sem egy hatalmas élmény, és olyan kis egyszerű az egész.
Mindeközben a remek 1,2 literes turbós motorral jól mozog és kellemesen fogyaszt a Rapid, az autó 3,2 milliós alapárát helyből 1 millióval megtolja, és akkor nem beszéltünk a tesztautóban lévő nem túl fényűző extrákról, melyek végül 4,9 milliós vételárat adnak. Erre szokták mondani: ha ez komoly, akkor nem vicces.