Sokan legnagyobb megdöbbenésükre már a februári és a márciusi rezsiszámla csekkjét is megkapták. Ezeken a beígért árcsökkentésnek nyoma sincs. A szolgáltatók ígérik: korrigálnak.
Bosszankodnak és nem tudják, mitévők legyenek azok, akik megkapták a februári és márciusi csekkeket. Ezeken ugyanis még a tavalyi összegek szerepelnek. Van, aki már be is fizette az első csekket, és csak utána gondolkodott el azon, hogyan kaphatná vissza a túlfizetésből eredő pénzt, mivel ezeken a januártól beígért tízszázalékos árcsökkenésnek híre-hamva sincs.
– Azért, hogy a fogyasztóink jobban átlássák a kiadásaikat, hármas csomagban küldjük ki a csekkjeinket. A legutóbbi kiküldéskor még szó sem volt a közműdíjcsökkentésről – mentegetőzik dr. Boros Norbert, a Budapesti Elektromos Művek kommunikációs igazgatója.
– Sokan már decemberben megkapták a februári, márciusi csekket. Amennyiben befizetik vagy már be is fizették, a különbözetet az év végi elszámolásnál jóváírjuk. De aki már most kéri a visszatérítést, az ügyfélszolgálati irodánknál megteheti. A másik lehetőség, hogy azokat a csekkeket, amelyeknek a számlázott időszakuk átnyúlik januárra, ne fizessék be, részükre új csekket fogunk kiküldeni. Egészen pontos elszámolást kaphat az, aki bemondja a mérőóra állását – közölte a szakember.
A Tigáznál is bevett gyakorlat, hogy az átalánydíjasoknak negyedévre szólóan három csekket küldenek. – Mi már a csökkentett árral postáztuk az első három havi számlát. Mivel ezek nem a korábbi, hanem a tárgyhóra vonatkoznak, decemberben, amikor hivatalosan is ismertté vált a csökkentés mértéke, a számlázó rendszerünket eszerint állítottuk át – tájékoztatott Száraz Gábor szóvivő.
– Sokan keresnek telefonon, az érdeklődők kilencven százaléka a túlszámlázásokat panaszolja – mondta a Borsnak Németh Szilárd, a „rezsikommandó” vezetője. – Csak az elfogadható, ha a szolgáltatók törlik az összes helytelenül kiállított számlát, és mindenkinek új csekket küldenek. Arról is gyakran panaszkodnak, hogy a mérőállás bejelentésére szolgáló vonalon nem engedik bediktálni az óra állását. Erre a fogyasztóvédelmi hatóság figyelmét is felhívom.